Design thinking a rozvoj potenciálu (Míša) 21. 10.
Shrnutí
Na hodině jsme se bavili o designovém procesu vzdělávacích aktivit (kurzy, workshopy, teambuildingy apod.). Jako pracovní psychologové se můžete ocitnout v roli externího lektora, interního lektora nebo HR, které má na starosti vzdělávání.
Externí lektor - dodává firmám vzdělávání, jeho úkolem je zjistit od firmy takové informace, které mu pomohou vytvořit aktivitu na míru klientovi.
Interní lektor - má na starosti vzdělávání ve své firmě, k informacím o klientovi má tedy přístup, ale měl by umět tyto informace třídit podle relevance, aby byla aktivita efektivní.
HR - hledá subdodavatele pro firemní vzdělávání, měli by znát všechny informace důležité pro zvolení správného lektora i typu kurzu, současně by měli být schopní posoudit kvalitu nabízené služby.
Existují různé typy vzdělávání a každá má své výhody i nevýhody, jsou to např.:
- mentoring
- stínování
- koučování
- Kdo je cílová skupina?
- Jaké má tato cílová skupina potřeby?
- Co si cílová skupina z aktivity odnést?
Na základě zjištění si stanovíte, co tato cílová skupina potřebuje ( co ji nejvíc pálí).
Cíle by pak měli být odpovědí na potřeby cílové skupiny.
Práce v hodině
Další zdroje
Skvělé služby: Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou
Od autorů: Hazdra Adam, Jiřinová Kateřina, Kypus Lukáš, Harazínová Veronika, Lunga Vojtěch