Práce s textem – Gilgameš I. 1. Jaké kvality Uruku a zdi, která je kolem něj stavěna, vypravěč vyzdvihuje? 2. Existuje nějaká paralela mezi popisem města a charakteristikou Gilgameše? 3. Čím je kromě božského původu vytvářen dojem Gilgamešovy výlučnosti? II. 1. Charakterizujte Enkidua jako přírodního divocha. V čem spočívala jeho zvířecí identita? 2. Jaká vliv na Enkiduovy schopnosti měla mít nevěstka Šamchat(a)? 3. Vysvětlete/ stanovte hypotézy opakování mnoha informací. Proč se asi některé naopak neopakují? III. 1. V čem je chování Enkidua hluboce lidské? 2. Jakým prostředkem získává text na litaničnosti? 3. Která z kleteb je podle vás nejostřejší? Proč? 4. Co mají jednotlivé kletby společného? IV. 1. Do jaké míry lze považovat Sidurinu promluvu za manifestaci požitkářství? Přeformulujte tuto otázku tak, aby byla co nejvhodnější pro průměrného studenta na střední škole. 2. Tvůrčí úkol: Vyjádřete jednou větou/ souvětím životní filosofii šenkýřky Siduri. Vysvětlete, proč jste se tak rozhodli. 3. Nejdrsnější úkol: Vysvětlete gradaci Uta-napištimových anaforických řečnických otázek. 4. K čemu v lidském životě odkazují metafory kukly a tváře? _________________________________________________________________________________