Státní služba text - Václav Velčovský komentář – Lukáš Králík Audio Recording 3. 11. 2020 23:43:53 Struktura prezentace –Principy státní služby –Organizace a systemizace –Služební orgány a jejich kompetence –Práva a povinnosti zaměstnanců –Služební orgán –Služební poměr –Výběrová řízení Audio Recording 3. 11. 2020 20:59:02 Audio Recording 3. 11. 2020 21:00:45 Audio Recording 3. 11. 2020 22:15:06 Cíle státní služby §Depolitizace •jasná hranice mezi politickými a úřednickými pozicemi •oddělení personální kompetence od politického vedení •klíčová role státních tajemníků a GŘSS/SSS MV §Profesionalizace •jasná pravidla výběrových řízení s kariérními principy •povinné vzdělávání, vč. úřednické zkoušky •povinné hodnocení zaměstnanců (1x ročně) §Transparentnost •jasná pravidla manažerského a personálního řízení •transparentní stanovení nenárokových složek platu •služební řízení, odvolací řízení Audio Recording 3. 11. 2020 21:02:52 Audio Recording 3. 11. 2020 21:05:06 Věcná působnost zákona o státní službě •Zákon o státní službě upravuje: a)právní poměry státních zaměstnanců vykonávajících ve správních úřadech (a i v jiných služebních úřadech) státní správu (resp. činnosti podle § 5) b)organizační věci státní služby c)služební vztahy státních zaměstnanců d)odměňování státních zaměstnanců e)řízení ve věcech služebního poměru f)organizační věci týkající se zaměstnanců ve správních úřadech, kteří pracují v základním pracovněprávním vztahu (vazba na zákoník práce) Osobní působnost §Negativní vymezení: § •§ 2 •(1) Tento zákon se nevztahuje na a)člena vlády, jeho poradce a na zaměstnance, který vykonává další činnosti pro člena vlády, včetně zaměstnance zařazeného v kabinetu člena vlády, b)vedoucího Úřadu vlády České republiky (dále jen „Úřad vlády“) a zaměstnance, který vykonává činnosti pro vedoucího Úřadu vlády, c)náměstka člena vlády a zaměstnance, který vykonává činnosti pro náměstka člena vlády, d)člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, e)členy a předsedu Rady Českého telekomunikačního úřadu, f)předsedu a místopředsedu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, g)předsedu a místopředsedu Energetického regulačního úřadu, h)předsedu a inspektora Úřadu pro ochranu osobních údajů, i)předsedu a místopředsedu Českého statistického úřadu, j)zaměstnance, který vykonává pouze pomocné, servisní nebo manuální práce ve správních úřadech, a na zaměstnance, který pouze řídí, organizuje a kontroluje výkon pomocných, servisních nebo manuálních prací, k)ředitele a inspektory Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. •(2) Tento zákon se dále nevztahuje na zaměstnance zařazeného v bezpečnostním sboru, Generálním štábu Armády České republiky, Vojenské policii, Vojenském zpravodajství a v Národním bezpečnostním úřadu. §Pozitivní vymezení: •§ 5 •(1) Služba zahrnuje a)přípravu návrhů právních předpisů a zajišťování právní činnosti, b)přípravu mezinárodních smluv a předpisů Evropské unie nebo jiné mezinárodní organizace, c)přípravu návrhů koncepcí, strategií a programů, d)řízení a usměrňování činnosti jiných správních úřadů, organizačních složek státu, které nejsou správními úřady, nebo orgánů veřejné moci, které nejsou správními úřady, e)vytváření a správu informačních systémů veřejné správy podle jiného zákona, s výjimkou provozních informačních systémů, f)státní statistickou službu, g)správu kapitoly státního rozpočtu vůči organizačním složkám státu a právnickým osobám, s výjimkou služebního úřadu, ve kterém je služba vykonávána, h)ochranu utajovaných informací, i)zabezpečování obrany státu, j)zajišťování vnitřního pořádku a bezpečnosti, k)obhajobu zahraničních zájmů České republiky a zájmů České republiky vyplývajících z jejího členství v Evropské unii nebo v jiné mezinárodní organizaci, l)přípravu nebo realizaci dotační politiky, m)přípravu nebo realizaci politiky výzkumu a vývoje, n)přípravu a provádění správních úkonů včetně kontroly, o)ochranu obyvatelstva, krizové řízení a integrovaný záchranný systém, p)zadávání veřejných zakázek, q)audit, r)zajišťování organizačních věcí služby a správy služebních vztahů a odměňování státních zaměstnanců, s)řízení činností uvedených v písmenech a) až r), t)přípravu a vypracování odborných věcných podkladů k činnostem uvedeným v písmenech a) až d), g), k) až n) a p), s výjimkou podkladů spočívajících ve fyzikálních měřeních, chemických rozborech nebo porovnávání a určování technických parametrů. •(2) Vláda stanoví nařízením obory služby. §72.000 zaměstnanců, z toho 89 % spadá do plánovaného režimu služby a 11 % zůstane ve stávajícím režimu zákoníku práce §tomu odpovídá také poměr ročních prostředků na platy: 21,6 miliardy korun pro službu, 2,3 miliardy pro zákoník práce § § § § § § § §největší počet systemizovaných míst ve službě i největší objem prostředků na platy: §MPSV (úřady práce, Česká správa sociálního zabezpečení) §MF (finanční správa) §MZe a ČÚZK (velký počet podřízených správních úřadů) § Státní služba v číslech typ úřadu zaměstnanci ZP:ZSS prostředky na platy ZP:ZSS celkem 11:89 9:91 ÚSÚ 17:83 15:85 PSÚ 8:92 6:94 ESIF 21:79 19:81 Audio Recording 3. 11. 2020 21:15:15 Služební orgán •Zejména: a)náměstek pro státní službu vůči: i.vedoucímu služebního úřadu, který nemá nadřízený služební úřad (takový úřad dosud není, a to ani v případě služebních úřadů, které nejsou správními úřady), ii.státnímu tajemníkovi a iii.personálnímu řediteli sekce pro státní službu • • a)vedoucí služebního úřadu nebo státní tajemník vůči ostatním státním zaměstnancům. Kompetence Sekce pro státní službu ministerstva vnitra •§ 13 • 1.Ministerstvo vnitra a)připravuje návrh systemizace služebních míst na základě návrhů služebních orgánů a vyhodnocuje její dodržování, b)koordinuje zpracování návrhů organizačních struktur služebních úřadů, není-li stanoveno jinak, c)koordinuje systém hodnocení státních zaměstnanců, d)koordinuje vzdělávání státních zaměstnanců a připravuje vzdělávací programy a rámcová pravidla pro vzdělávání státních zaměstnanců, e)hodnotí vytváření podmínek pro sladění rodinného a osobního života s výkonem služby služebními úřady a předkládá o tom jednou ročně zprávu vládě, f)plní další úkoly stanovené zákonem. 2.Působnost Ministerstva vnitra stanovenou tímto zákonem, s výjimkou působnosti svěřené přímo ministrovi vnitra, náměstkovi pro státní službu, státnímu tajemníkovi nebo personálnímu řediteli sekce pro státní službu a vydávání vyhlášek, vykonává sekce pro státní službu. 3.Sekce pro státní službu je organizační jednotkou Ministerstva vnitra. 4.V čele sekce pro státní službu je náměstek pro státní službu. 5. … 6. … 7.Náměstek pro státní službu a státní zaměstnanec jím písemně pověřený jsou oprávněni vykonávat ve služebních úřadech kontrolu ve služebních vztazích státních zaměstnanců. Pověření ke kontrole může mít i formu průkazu, jehož vzor stanoví Ministerstvo vnitra vyhláškou. Při výkonu kontroly se postupuje podle kontrolního řádu. Audio Recording 3. 11. 2020 21:22:30 Státní tajemník Audio Recording 3. 11. 2020 21:26:58 Systemizace •§ 17 1.Systemizace vychází ze závazných pravidel pro organizaci služebních úřadů, tak aby byl zajištěn řádný výkon působnosti služebního úřadu, a stanoví pro každý služební úřad a)počet služebních míst státních zaměstnanců, kteří nejsou představenými, klasifikovaných platovými třídami, b)počet služebních míst představených klasifikovaných platovými třídami, c)objem prostředků na platy státních zaměstnanců, d)počet služebních míst, u kterých je s ohledem na ochranu veřejného zájmu nezbytným požadavkem státní občanství České republiky, e)počet služebních míst, u kterých se stanoví (…) zákaz konkurence. 2. 2.Návrh systemizace vypracuje Ministerstvo vnitra v dohodě s Ministerstvem financí na základě návrhů služebních orgánů, které mu je v termínu stanoveném Ministerstvem vnitra předkládají prostřednictvím příslušných ústředních správních úřadů. (…) 3. 3.Systemizaci schvaluje vláda na následující kalendářní rok. Návrh systemizace předkládá vládě ministr vnitra. Vláda je oprávněna upravit v souvislosti se schvalováním systemizace organizační strukturu služebního úřadu. (…) • Audio Recording 3. 11. 2020 21:37:14 Audio Recording 3. 11. 2020 21:41:25 •§ 18 Změna systemizace 1.Změna systemizace poté, co nabyla účinnosti, je-li jejím důsledkem změna počtu služebních míst, objemu prostředků na platy státních zaměstnanců nebo změna platové třídy státního zaměstnance o více než jednu třídu dolů nebo o dvě třídy nahoru, je přípustná, jen dojde-li ke změně působnosti správního úřadu nebo k podstatné změně podmínek, za kterých byla systemizace schválena; ustanovení § 17 odst. 2 a 3 se použije obdobně. • • •§ 19 Organizační struktura služebního úřadu 1.Služební orgán zpracuje podle systemizace návrh organizační struktury služebního úřadu nebo její změny a prostřednictvím příslušného ústředního správního úřadu jej předloží Ministerstvu vnitra k vyjádření. Nevyjádří-li se Ministerstvo vnitra k návrhu do 30 dnů od jeho předložení, považuje se návrh za schválený. Pokud služební orgán nezohlední vyjádření Ministerstva vnitra, může Ministerstvo vnitra návrh předložit k rozhodnutí vládě, jinak se po uplynutí 15 dnů od vyjádření považuje návrh za schválený. 2.Nedojde-li v důsledku schválení organizační struktury nebo její změny ke skončení služebního poměru nebo odvolání ze služebního místa představeného, schvaluje organizační strukturu nebo její změnu státní tajemník nebo služební orgán v nadřízeném služebním úřadu, a není-li nadřízený služební úřad, vedoucí služebního úřadu. 3.Nesnese-li věc odkladu a je-li to potřebné k plnění rozhodnutí soudu anebo rozhodnutí orgánu mezinárodní organizace, může služební orgán do doby schválení organizační struktury služebního úřadu nebo její změny prozatímně postupovat tak, jako by navržená organizační struktura nebo její změna byla schválena (…). Obory služby • §Nařízení vlády o oborech služby vyjmenovává katalog jednotlivých oborů služby. § §Klíčové zařazení systemizovaného místa do oboru služby: §vazba na systemizaci §na úřednickou zkoušku §na mobilitu zaměstnanců (na výběrová řízení vevnitř státní služby) § §Jedno místo může mít více oborů služby!!! § Audio Recording 3. 11. 2020 21:50:49 Audio Recording 3. 11. 2020 21:51:56 Audio Recording 3. 11. 2020 21:55:15 Audio Recording 3. 11. 2020 22:01:11 Audio Recording 3. 11. 2020 22:02:58 •Obecná část –jednotná pro všechny státní zaměstnance –písemná –z „překlopených“ řadových zaměstnanců skládá ten, kdo má praxi menší než 4/10 let – •Zvláštní část –vázaná na obor/y služby –ústní –„překlopeným“ zaměstnancům „uznána“ Úřednická zkouška Služební poměr –Přijetí do služebního poměru versus zařazení na služební místo – –Primárně doba neurčitá, doba určitá pouze u zaměstnanců bez úřednické zkoušky (§ 21), 12 měsíců, zkušební lhůta 6 měsíců (§ 29) – –Úřednická zkouška (obecná a zvláštní část), možnost jednoho opakování (§§ 35nn.) – Audio Recording 3. 11. 2020 22:06:43 Audio Recording 3. 11. 2020 22:08:40 Služební označení (§ 7 a 8 a příloha č. 1) •státnímu zaměstnanci přísluší služební označení •služební označení se odvíjí od požadovaného vzdělání a platové třídy (§ 7 a příloha č. 1): a)referent b)odborný referent c)vrchní referent d)rada e)odborný rada / ministerský rada / vládní rada f)vrchní rada / vrchní ministerský rada / vrchní vládní rada •u představeného spolu s označením představeného (§ 9) •služební označení v zahraniční službě stanoví vyhláška MZV (opět kumulace hodností) (§ 8) Audio Recording 3. 11. 2020 22:11:47 •Změny služebního poměru (§ 44) • •a) vyslání na služební cestu, •b) přeložení, •c) zproštění výkonu služby na základě usnesení o zahájení trestního stíhání nebo z důvodu vazby, •d) zařazení na jiné služební místo, •e) změna doby trvání služebního poměru, •f) jmenování na služební místo představeného, •g) odvolání ze služebního místa představeného, •h) převedení na jiné služební místo, •i) zařazení mimo výkon služby z organizačních důvodů, •j) zařazení mimo výkon služby z důvodu mateřské nebo rodičovské dovolené, •k) zařazení mimo výkon služby pro výkon funkce v odborové organizaci, •l) zařazení mimo výkon služby pro pozastavení služby, •m) zastupování, •n) vyslání k výkonu zahraniční služby a zařazení po jeho ukončení, •o) zkrácení služební doby, •p) přerušení výkonu služby za účelem dalšího vzdělání nebo odborné stáže. • •Přeložení (§ 47) -Nejdéle 60 dní v roce (bez souhlasu) -Možnost prodloužení o dalších 60 dní v roce (se souhlasem) - •Zařazení (§ 49) -Na základě výsledku výběrového řízení -Doba trvání služebního poměru zachována! - •Odvolání ze služebního místa představeného (§ 60) -Zrušení služebního místa -Jedno negativní hodnocení -Zdravotní způsobilost / prověrka / vazba - •Převedení na jiné služební místo (§ 61) -Zdravotní důvody -Odvolání představeného -Zrušení služebního místa -Uplynutí doby zařazení/jmenování - •Zařazení mimo výkon služby z organizačních důvodů (§ 62) -max. 6 měsíců, 80 % platu, následně ukončení služebního poměru - •Zastupování (§ 66) -Pokud delší než 4 týdny, příplatek za vedení -Nezaměňovat s § 9 odst. 4!!! • •Skončení služebního poměru rozhodnutím služebního orgánu (§ 72) • •(1) Služební orgán rozhodne o skončení služebního poměru, •a) nesplňuje-li státní zaměstnanec požadavek občanství …, •b) jestliže 2 po sobě jdoucí služební hodnocení státního zaměstnance obsahují závěr o tom, že ve službě dosahoval nevyhovující výsledky, •c) nesplňuje-li státní zaměstnanec bez zavinění služebního úřadu jiný předpoklad …, •d) uplynula-li marně doba, po kterou byl státní zaměstnanec zařazen mimo výkon služby z organizačních důvodů. • •(2) Při skončení služebního poměru na dobu neurčitou z důvodu podle odstavce 1 písm. d) má státní zaměstnanec nárok na výplatu odbytného. Při nepřetržité době trvání služebního poměru •a) nepřesahující 3 roky přísluší odbytné ve výši trojnásobku měsíčního platu, •b) nepřesahující 6 let, ale přesahující 3 roky, přísluší odbytné ve výši šestinásobku měsíčního platu, •c) nepřesahující 9 let, ale přesahující 6 let, přísluší odbytné ve výši devítinásobku měsíčního platu, •d) přesahující 9 let přísluší odbytné ve výši dvanáctinásobku měsíčního platu státního zaměstnance. • •Povinnosti zaměstnanců (§ 77) –a) zachovávat při výkonu služby věrnost České republice, –b) vykonávat službu nestranně, v mezích svého oprávnění a zdržet se při výkonu služby všeho, co by mohlo ohrozit důvěru v jeho nestrannost, –c) při výkonu služby dodržovat právní předpisy vztahující se k jejímu výkonu, služební předpisy a příkazy k výkonu služby, –d) plnit služební úkoly osobně, řádně a včas, –e) prohlubovat si vzdělání podle pokynů služebního orgánu, –f) dodržovat služební kázeň, –… –j) v souvislosti s výkonem služby nepřijímat dary nebo jiné výhody v hodnotě přesahující částku 300 Kč, s výjimkou darů nebo výhod poskytovaných služebním orgánem, –… –m) vykonávat službu ve výběrové komisi, zkušební komisi, při smírčím řízení, v kárné komisi a v dalších orgánech zřizovaných služebním orgánem podle služebního předpisu, –n) zachovávat pravidla slušnosti vůči představeným, ostatním státním zaměstnancům a zaměstnancům ve správním úřadu a při úředním jednání, –o) plně využívat služební dobu k výkonu služby, –p) řádně hospodařit s prostředky svěřenými mu služebním úřadem a střežit a ochraňovat majetek, který mu byl svěřen, před poškozením, ztrátou, zničením a zneužitím, –… Audio Recording 3. 11. 2020 23:12:37 •Práva státních zaměstnanců (§ 79) • • •a) na vytvoření podmínek pro řádný výkon služby, • •b) na to, aby mu byla ve služebním úřadu k dispozici odborná literatura …, • •c) na veřejné užívání služebního označení, • •d) na prohlubování vzdělání, • •e) na plat a platový postup …, • •f) odmítnout vyřizovat služební úkoly, které nepatří do oboru služby, v němž vykonává službu, • •g) odmítnout splnit služební úkol, který má podle jiného právního předpisu, služebního předpisu nebo příkazu splnit osobně představený; to neplatí v případě zastupování, • •h) podat ve věcech výkonu služby a služebních vztahů stížnost, • •i) domáhat se zákonným způsobem svých práv vyplývajících ze služebního poměru. •Omezení některých práv • –Představený nesmí po dobu trvání služebního poměru vykonávat žádnou funkci v politické straně nebo v politickém hnutí (§ 80). –Státní zaměstnanec nesmí být členem řídících nebo kontrolních orgánů obchodních korporací provozujících podnikatelskou činnost, s výjimkou případů, kdy byl do těchto orgánů vyslán služebním orgánem (§ 81). –Státní zaměstnanec může vykonávat jinou výdělečnou činnost než službu podle tohoto zákona pouze s předchozím písemným souhlasem služebního orgánu; toto omezení neplatí v případech podle § 64 a 65 a při výkonu vazby. Toto omezení se rovněž nevztahuje na činnost vědeckou, pedagogickou, publicistickou, literární nebo uměleckou, na činnost znalce nebo tlumočníka (§ 81). –Představenému nepřísluší vykonávat právo na stávku (§ 82). –Možnost sjednání konkurenční doložky na konkrétní systemizované místo (§ 83). • Audio Recording 3. 11. 2020 23:16:18 Hodnocení zaměstnanců Co se hodnotí? a) znalostí a dovedností, b) výkonu služby z hlediska správnosti, rychlosti a samostatnosti v souladu se stanovenými individuálními cíli, c) dodržování služební kázně, d) výsledků vzdělávání. Hodnocení obsahuje závěr o tom, zda státní zaměstnanec dosahoval ve službě: a) vynikající výsledky, b) dobré výsledky, c) dostačující výsledky nebo d) nevyhovující výsledky. Audio Recording 3. 11. 2020 23:20:42 Výběrová řízení •Obecně: § 28 1.Výběrová komise má 3 členy. V ministerstvu nebo v Úřadu vlády její členy jmenuje a odvolává státní tajemník, z toho 2 členy na návrh příslušného ředitele odboru. V jiném služebním úřadu jmenuje a odvolává členy výběrové komise vedoucí služebního úřadu. 2.Výběrová komise vybere z žadatelů, kteří ve výběrovém řízení uspěli, 3 nejvhodnější žadatele a sestaví pořadí dalších žadatelů, kteří ve výběrovém řízení uspěli, a seznam žadatelů, kteří ve výběrovém řízení neuspěli. Služební orgán vybere v dohodě s bezprostředně nadřízeným představeným jednoho žadatele z 3 nejvhodnějších žadatelů; dohoda je písemná. 3.Pokud ve výběrovém řízení neuspěli alespoň 3 žadatelé, služební orgán vybere v dohodě s bezprostředně nadřízeným představeným z těch, kteří uspěli. Pokud všichni 3 nejvhodnější žadatelé z výběrového řízení odstoupili, služební orgán vybere v dohodě s bezprostředně nadřízeným představeným dalšího v pořadí z těch žadatelů, kteří uspěli. Dohoda mezi služebním orgánem a bezprostředně nadřízeným představeným podle tohoto odstavce je písemná. 4.V případě, že žádný žadatel ve výběrovém řízení neuspěl nebo služební orgán žádného žadatele postupem podle odstavce 2 nebo 3 nevybral, výběrové řízení se zruší a vyhlásí se nové výběrové řízení. Ustanovení § 24 odst. 5 není dotčeno. • Audio Recording 3. 11. 2020 23:27:40 •Obecně: § 29 1.Má-li být na základě výsledku výběrového řízení na volné služební místo zařazena nebo na volné služební místo představeného jmenována osoba, která dosud úspěšně nevykonala úřednickou zkoušku, přijme se tato osoba do služebního poměru na dobu určitou, a to s trváním 12 měsíců, nebyla-li v oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení volného služebního místa uvedena doba kratší. 2.Má-li být na základě výsledku výběrového řízení na volné služební místo zařazena nebo na volné služební místo představeného jmenována osoba, která není státním zaměstnancem nebo osoba, která dosud úspěšně nevykonala úřednickou zkoušku, stanoví se jí zkušební doba v délce 6 měsíců. 3.Státnímu zaměstnanci, který dosud úspěšně nevykonal úřednickou zkoušku, přísluší nejnižší platový tarif v platové třídě stanovené pro služební místo, na něž je zařazen nebo jmenován. Činnosti v oborech služby smí tento státní zaměstnanec vykonávat pouze pod odborným dohledem představeného nebo jiného jím určeného státního zaměstnance. Audio Recording 3. 11. 2020 23:35:24 Pozice Kdo jmenuje Na jak dlouho Výběrová komise Kdo se účastní 1. kola Kdo se účastní 2. kola Kdo se účastní 3. kola Náměstek pro státní službu vláda 6 let 5 členů, které jmenuje a odvolává vláda. vedoucí služebního úřadu, náměstek pro řízení sekce, státní tajemník; ředitel krajského úřadu, tajemník obce III., věk 40 let, relevantní praxe 4/8 - - Státní tajemník vláda 5 let 4 členy, které jmenuje a odvolává náměstek pro státní službu, z toho 3 členy na návrh příslušného ministra nebo vedoucího Úřadu vlády náměstek pro státní službu, vedoucí služebního úřadu, náměstek pro řízení sekce, státní tajemník, ředitel odboru; ředitel krajského úřadu, tajemník obce III., relevantní praxe 4/8 představený; vedoucí odboru krajského úřadu nebo vedoucího odboru obce III.; úředník EU, úředník mezinárodní organizace, relevantní praxe 4/8 - Vedoucí služebního úřadu ten, o kom to stanoví zákon na dobu stanovenou v zákoně v ústředním správním úřadu má 4 členy, které jmenuje a odvolává vláda, z toho 1 člena na návrh náměstka pro státní službu (+ odchylky u jiných služebních úřadů) představený s výjimkou vedoucího oddělení, relevantní praxe 4/8 představený, relevantní praxe 4/8 - Náměstek pro řízení sekce / Ředitel sekce státní tajemník / vedoucí služebního úřadu na dobu neurčitou 4 členy, které jmenuje a odvolává státní tajemník, z toho 2 členy na návrh příslušného ministra nebo vedoucího Úřadu vlády / 3 členy, které jmenuje a odvolává vedoucí služebního úřadu představený s výjimkou vedoucího oddělení ve stejném oboru služby; ředitel krajského úřadu, tajemník obce III.; akademický pracovník v oboru služby řídící vedoucí zaměstnance, relevantní praxe 4/8 představený, vedoucí odboru krajského úřadu nebo obce III.; vedoucí příslušník bezpečnostního sboru alespoň druhého stupně řízení a nejméně ve služební hodnosti rada; voják z povolání alespoň v hodnosti plukovníka; vedoucí úředník Evropské unie, který řídí jiné vedoucí úředníky, vedoucí zaměstnanec mezinárodní organizace, který řídí jiné vedoucí zaměstnance, akademický pracovník, který řídí jiné vedoucí zaměstnance, relevantní praxe 4/8 státní zaměstnance, vedoucí úředník ÚSC, vedoucí zaměstnanec podle zákoníku práce, který řídí jiné vedoucí zaměstnance, vedoucí příslušník bezpečnostního sboru alespoň třetího stupně řízení a nejméně ve služební hodnosti vrchní komisař, voják z povolání alespoň v hodnosti podplukovníka, úředník Evropské unie, který řídí jiné úředníky, zaměstnanec mezinárodní organizace, který řídí jiné zaměstnance, akademický pracovník, který řídí jiné zaměstnance, relevantní praxe 4/8 Ředitel odboru státní tajemník / vedoucí služebního úřadu neurčitou 3 členy, z toho 2 na návrh náměstka pro řízení sekce představený v oboru služby, vedoucího odboru krajského úřadu nebo obce III., akademický pracovník, který řídí jiné zaměstnance, relevantní praxe 3/6 státní zaměstnance, vedoucí úředník ÚSC, vedoucí příslušník bezpečnostního sboru alespoň třetího stupně řízení a nejméně ve služební hodnosti vrchní komisař, voják z povolání alespoň v hodnosti podplukovníka, úředník Evropské unie, který řídí jiné úředníky, zaměstnanec mezinárodní organizace, který řídí jiné zaměstnance, akademický pracovník, který je alespoň odborným asistentem, relevantní praxe 3/6 úřadník ÚSC, příslušník bezpečnostního sboru alespoň ve služební hodnosti vrchní komisař, voják z povolání alespoň v hodnosti majora, úředník Evropské unie, zaměstnanec mezinárodní organizace, vedoucí zaměstnanec podle zákoníku práce, který má složenou úřednickou zkoušku, relevantní praxe 3/6 Vedoucí oddělení státní tajemník / vedoucí služebního úřadu neurčitou 3 členy, z toho 2 na návrh ředitele odboru státní zaměstnanec ve služebním poměru na dobu neurčitou, úředník ÚSC, příslušník bezpečnostního sboru alespoň ve služební hodnosti komisař, voják z povolání v důstojnické hodnosti, akademický pracovník, bývalý člen zastupitelstva kraje nebo obce III. (před méně než 3 roky), relevantní praxe 2/4 relevantní praxe 2/4, složená úřednická zkouška kdokoliv Děkuji Vám za pozornost! PhDr. Mgr. Václav Velčovský, Ph.D. JUDr. Lukáš Králík, Ph.D. Audio Recording 3. 11. 2020 23:40:31