Ukázky komiksových recení
Frank Miller: 300 (Richard Klíčník)
- úvodní část recenze je postavená na počtu vydání, technických parametrech a kulturním ohlasu
- vizuální složce a textové složce věnuje autor po jednom odstavci, děj vůbec nepopisuje
Habibí a Arzach. Skvostné komiksové jaro pokračuje (Richard Klíčník, Tomáš Stejskal)
- recenze se soustředí na propojení vizuální složky s textovou částí
- autor se soustředí na odkrývání významových vrstev komiksu, ukazuje souvislosti společenské a kulturně-umělecké
- recenze obsahuje řadu spoilerů
Dějiny československého komiksu narušují stereotypní vnímání žánru (Ivan Adamovič)
- v rámci redakční politiky nabízí recenze tři důležité body hned v úvodu textu ve formě odrážek
- zajímavž "otevírák" recenze, postavený na stereotypní představě, kterou recenzovaná kniha vyvrací
Alan Moore & Jacen Burrows: Providence (Pavel Mandys)
- hned v úvodu autor recenze vymezuje cílovou skupinu díla
- bibliografické údaje redakční úprava uvádí rovněž hned na začátku, aby se jimi recenze dále nemusela v textu zabývat
Komiks, co není jen pro mladý (Kristýna Ljubková)
- recenzent vstupuje do textu v první osobě
- v rámci textu autorka poukazuje na specifickou komiksovou gramatiku a specifičnost práce s panely a mřížkou
- zasazení recenzovaného komiksu do souvislostí celoroční tuzemské produkce
Komiksová učebnice komiksu (Michaela Dočkalová)
- samotná recenze není ničím pozoruhodná, ale recenzované dílo ano :)
- ukázka toho, jak tuzemská tvůrkyně navazuje na McClouda a Eisnera – o komiksu píše v komiksu
Z dítěte v ženu. Jedno obyčejný léto je povedený komiks (Monika Zavřelová)
- příklad "standardní" komiksové recenze, ukázka dobré praxe, jak psát o komiksu v mainstreamových médiích
Jsou ti trollové opravdoví? Hilda je skvělý komiks nejen pro děti (Radim Kopáč)
- recenze komiksu jako přirozené součásti světa umění a literatury, jejímž autorem je známý literární kritik a publicista
- pokud neznáte, Hilda je boží :)