Hudební nauka Opakovací kvíz 2 1c, 2b, 3b, 4a, 5b, 6c, 7c, 8c, 9a, 10b, 11c, 12c, 13b, 14c, 15c, 16a, 17b, 18a, 19c, 20c 1. Vyberte příklady durových kvintakordů: a) a-cis-e, es-g-b, fis-a-cis b) b-d-f, ges-b-d, des-f-as c) d-fis-a, as-c-es, cis-eis-gis 2. Který tón je třeba pozměnit, abychom získali stupnici moll harmonickou? e-fis-gis-a-h-c-dis-e a) dis na d b) gis na g c) c na cis 3. O kterou z církevních stupnic se jedná? a-h-cis-d-e-fis-g-a a) dórskou b) mixolydickou c) jónskou 4. Vyberte sextakordy: a) a-c-f, d-fis-h, g-b-e, es-g-c b) d-f-b, e-g-b, a-cis-fis, c-e-a c) d-gis-h, es-g-c, h-d-f, g-h-e 5. Jak lze pojmenovat tento jev? g-b asas-ceses a) enharmonická proměna intervalu b) enharmonická záměna intervalu c) enharmonická změna intervalu 6. Která ze stupnic nepatří mezi stupnice staré? a) frygická b) hypodórská c) pentatonická 7. Které intervaly odpovídají následujícímu zadání? v.10, zm.12, m.9, č.11 a) f-a, g-deses, f-ges, cis-fis b) d-fis, a-es, es-fes, b-f c) a-cis, d-as, gis-a, fis-h 8. Který překlad odpovídá italskému výrazu: molto appassionato a) zcela vášnivě b) více výrazně c) velmi vášnivě 9. Která z těchto melodických ozdob existuje ve formě přírazné a odrazné? a) skupinka b) mordent c) trylek 10. U které z melodických ozdob nemůže být zapsána posuvka nad ozdobou: a) obal b) mordent c) nátryl 11. Pojmenujte obraty kvintakordů: d-gis-h, a-c-e, g-b-es, es-as-c a) zv.6/4, m.5, d.6, d.6/4 b) zm.6, zm.5, d.5, m.6/4 c) zm.6/4, m.5, d.6, d.6/4 12. Vyberte odpovídající řadu pro lydickou stupnici: a) a-h-cis-d-e-fis-g-a b) a-h-cis-dis-e-fis-g-a c) a-h-cis-dis-e-fis-gis-a 13. Který název odpovídá akordu hranému rozloženě? a) pizzicato b) arpeggio c) tremollo 14. Přiřaďte akordy podle zadání: zv.v.7, m.v.7, D7, zm.m.7 a) es-g-h-d, a-c-e-gis, g-h-d-fis, d-f-as-c b) g-h-dis-fis, fis-a-cis-e, b-d-f-as, f-as-c-es c) h-dis-fisis-ais, d-f-a-cis, des-f-as-ces, e-g-b-d 15. Který z těchto nástrojů netransponuje o velkou sekundu dolů: a) lesní roh b) trubka c) trombon 16. Které z následujících stupnic mají shodný druhý tetrachord: a) cikánská dur, harmonická moll, cikánská moll b) harmonická dur, cikánská dur, melodická moll c) celotónová, cikánská dur, moll harmonická 17. Čím se liší obraty kvintakordů v hudební nauce a v harmonii: a) neliší se b) v hudební nauce je obrat kvintakordu charakteristický svým tvarem, v harmonii umístěním konkrétního tónu v basu c) v hudební nauce rozeznáváme méně obratů kvintakordů než v harmonii (v hudební nauce jde o sextakord a kvartsextakord, v harmonii navíc o sekundtercakord) 18. Jaké předznamenání musíme zapsat, chceme-li, aby hrály tyto nástroje v A dur: anglický roh, altová příčná flétna, altový saxofon, A klarinet a) 4 křížky, 2 křížky, 6 křížků, žádné předznamenání b) 2 křížky, 4 křížky, žádné předznamenání, 6 křížků c) 5 křížků, 3 křížky, 1 křížek, 7 křížků 19. U kterých nástrojů budou znít pro zapsané g1 tyto tóny: g1 , b, c1 , f1 a) fagot, barytonsaxofon, hoboj, B trubka b) trombon, Es klarinet, lesní roh, sopránsaxofon c) viola, altsaxofon, anglický roh, B klarinet 20. Vyberte chybně vytvořenou chromatickou stupnici: a) d-dis-e-f-fis-g-gis-a-ais-h-c-cis-d b) g-gis-a-b-h-c-cis-d-es-e-f-fis-g c) g-gis-a-ais-h-ces-des-d-es-e-f-fis-g