Python Turtle – kreslení Vytvoření želvy import turtle t = turtle.Turtle() t.color("blue") Naši želvu jsme pojmenovali písmenem t. Kdykoliv budeme chtít želvě zadat nějaký příkaz musí vždy začínat tímto označením. Pohyb želvy – příkazy t.left() – do závorky se zadává o kolik stupňů se želva otočí doleva t.right() – do závorky se zadává o kolik stupňů se želva otočí doprava t.forward() – do závorka se zadává délka čáry, kterou želva nakreslí t.backward() - do závorka se zadává délka čáry, kterou želva nakreslí Barva želvy: t.color("black", "blue") – obrysová linie objektu bude mít černou barvu a výplň modrou Další užitečné příkazy: t.penup() – želva přestane kreslit t.pendown() – želva začne kreslit t.setpos(x,y) – přesné koordináty, které určují kam se má želva přesunout nebo kde se má objevit pensize(3) – tloušťka čáry t.circle (100, 360) – nakreslení kruhu, první údaj – velikost kruhu, druhý údaj - jak velká část kruhu se má vykreslit (udává se ve stupních) t.dot(50, “yellow“) – nakreslení bodu, číslo udává velikost bodu turtle.write("Hello") – psaní textu t.color (r, g, b) – číselné hodnoty red, green, blue – nastavení konkrétní barvy turtle.write ("Hello") – psaní textu Nakreslení čtverce: import turtle t = turtle.Turtle() t.color("black","yellow") t.begin_fill() t.forward(90) t.left(90) t.forward(90) t.left(90) t.forward(90) t.left(90) t.forward(90) t.end_fill() Vygenerování želvy, která má náhodnou barvu import turtle import random t = turtle.Turtle() r = random.randint(0,255) g = random.randint(0,255) b = random.randint(0,255) t.color(r,g,b) Vygenerování čtverce náhodné barvy import random import turtle t = turtle.Turtle() r = random.randint(10,200) g = random.randint(100,150) b = random.randint(10,100) t.color(r,g,b) t.begin_fill() for y in range (4): t.left(90) t.forward(90) t.end_fill()