Vzdělávací technologie - přednáška
Počítačové zpracování emocí a sémantické technologie
Základní materiály:
- AC - viz předchozí bod v interaktivní osnově
- Presentace v Prezi popisuje jednotlivé klíčové body tématu.
- Video se shrnutím.
- Otestujte si základní přehled v Quizlettu.
Co číst a vyzkoušet?
- Wolframalpha je pokus o sémantické vyhledávání a řešení problémů pomocí přirozeného jazyka.
- Otestujte si emoce, nebo také tady.
- Jak jste staří?
- Zajímavé věci z Azure (i třeba s analýzou videa)
- Pracovní skupina W3C k sémantickému webu - zde najdete spoustu praktických informací a nástrojů.
- Nepomuk v KDE - pokus o sémantický desktop
- OSCAF Ontologie.
- Computing semantic relatedness using wikipedia-based explicit semantic analysis - co se dá dělat s daty z Wikipedie?
- Automatic essay grading with probabilistic latent semantic analysis - k automatickému opravování esejů.
- Poskytovatelé vzdělávacích aktivit a xAPI - základní článek o dvou metadatových formátech a o tom, co s nimi lze dělat v LMS. Pokud vás téma zajímá, podívejte se ještě na SCORM vs The Experience API.
- Jak spíchnout SCORM je příručka o SCORM 1.2
- SCORM na svém webu
Ú3 AI, AC a sémantické technologie
Zkuste si pohrát s Wolframalpha.com a navrhněte online hodinu na výuku čehokoliv, ve kterém tento nástroj použijete - může být chytrou kalkulačkou i tématem výkladu. Zkuste stručně popsat návrh hodiny, vzdělávací cíl, cílovou skupinu, obsah lekce atp. Sami zkuste zhodnotit, zda by v takovém počinu byl Wolframalpha.com přínosný - co do lekce dodá navíc? Čím by se lišila lekce s ním a bez něj? Bylo by možné ho nahradit? Opět odevzdejte URL odkaz na svůj úkol.
Studenti kurzu ISKED04 Didaktické aspekty vzdělávacích technologií, odevzdávají úkol zde.