Úvodní informace
Milí studenti,
vítám Vám v podzimním semestru na začátku výuky našeho předmětu Sociologický výzkum v umění a kultuře.
V tomto e-mailu jsem pro Vás připravil informace o průběhu výuky v tomto semestru a zadání prvního úkolu, který bude potřeba vypracovat.
Celý předmět je koncipován tak, aby si studenti, kteří nejsou profesí sociologové odnesli do své budoucí praxe povědomí o sociologickém výzkumu, jeho možnostech a omezeních.
Základním nástrojem k dosažení tohoto cíle je realizace vašich vlastních sociologických mini-výzkumů doplněná o teoretický rámec.
To samozřejmě představuje vzhledem k omezení sociálních kontaktů zajímavou výzvu. I v minulosti byla část studentských projektů (sběr dat) realizována prostřednictvím elektronických médií, ale vždy byli studenti, kteří vyrazili skutečně do terénu, a data sbírali.
Bylo by ode mě nezodpovědné, abych vás nyní k něčemu takovému naváděl... uvidíme jaká bude situace na konci listopadu a v prosinci (kdy budete realizovat sběr dat do svých průzkumů), ale je třeba počítat s tím, že tento sběr dat bude probíhat pouze v elektronické podobě.
Jako záložní variantu ponechávám možnost, že budete své mini-výzkumy realizovat sami na sobě. Aktuálně je do předmětu zapsáno 74 studentů, což je dostatečně velká skupina respondentů k realizaci vašich cvičných výzkumů.
Jak bude náš předmět probíhat?
Část - A - praxe
1. Návrh témat studentských mini-výzkumů (do 18.10.)
2. Rozdělení studentů do skupin po maximálně 5 studentech (bude tedy cca 15 skupin a je tedy potřeba 15 témat!) - do 25.10.
3. On-line konzultace s vyučujícím při příprav a vyhodnocení mini-výzkumů v rámci jednotlivých týmů prostřednictvím MS Teams.
(konzultace s každou skupinou bude trvat 30 min a bude probíhat v termínu plánované výuky | v jednom bloku se dá zvládnou 8 skupin a tedy na jedno kolo konzultaci se všemi bude potřeba 2 vyučovací bloky | 1. kolo konzultací 29.10. nebo 12.11. | 2. kolo konzultací 19.11. nebo 3.12 | pokud bude potřeba dodatečná konzultace, domluvíme se ad hoc, nebo vše vyřešíme e-mailem)
4. Zpracování a prezentace závěrečné zprávy/prezentace, opět v MS Teams s každou skupinou individuálně, v rozsahu cca 15 min v rámci výukového bloku 14.1.2021.
Část - B - teorie
Teoretickou část výuky zvládneme formou komentovaných prezentací, které Vám budu postupně nahrávat do ISU do interaktivní osnovy a to v tomto rozdělení:
1. Teoretický rámce sociologického výzkumu - 29.10.
2. Metody a techniky sociologického výzkumu - 12.11.
3. Zpracování a prezentace výsledků soc. výzkumů - 3.12.
U každého tématu budete mít zadánu 1-2 otázky k vypracování formou písemné odpovědi v rozsahu cca 1/2 strany A4.
Pro úspěšné ukončení předmětu bude potřeba:
a) pracovat ve skupinách a účastnit se konzultací v MS Teams
b) odevzdat závěrečnou skupinou prezentaci/zprávu ze skupinového mini-výzkumu
c) odevzdat vypracovaní odpovědí na 3 témata teoretické části výuky
Úkol pro dnešní a následující dny:
- prosím abyste v rámci diskuzního fóra předmětu v rámci mnou založeného "vlákna" (tam jsou uvedeny i další pokyny) podávali své návrhy témat vašich sociologických výzkumů, témata by měla "nějak" souviset s uměním a kulturou - nejpozději do 18.10. (vč.)
- následně Vaše návrhy zpracuji a vyberu (po případné úpravě ) 15 témat (!!! - takže návrhů je potřeba minimálně 15) - které založím jako 15 "seminárních skupin"
- a poté se prostřednictvím ISU do těchto skupin přihlásíte - nejpozději do 25.10. (vč.)
- pokud se někteří mezi sebou domluvíte, že byste chtěli být v jedné skupině, prosím abyste mi kromě zadání návrhu tématu v diskuzním fóru napsali (jen jeden z vás!) e-mail se jmény a UČO studentů, kteří chtějí společně na tématu pracovat
Tato úvodní část je na koordinaci poměrně náročná, ale bez rozdělení do skupin a praktické části by předmět postrádal smysl, proto prosím všechny o trpělivost... (případné nepříjemnosti a nelibosti ohledně rozdělení a práce ve skupinách budu řešit individuálně :)