Praktikum pracovní psychologie Úvodní hodina Vize předmětu ̶ Vytvořit bezpečnou platformu pro rozvoj dovedností v oblasti pracovní psychologie založenou na aktuálních vzdělávacích potřebách učících se a jejich autonomii ve vlastním rozvoji. ̶ Učící se je v podstatě každý zapojený do Praktika – studenti, mentoři i personalisté. Realizace předmětu ̶ 3 firmy – 3 personalisté – 3 balíky výzev ̶ 3 skupiny studentů po 3-4 lidech ̶ 2 mentoři pro každou skupinku ̶ 3 „povinná“ setkání ̶ 13. 10. Úvod, Design proces ̶ 20. 10. Řízení projektů, rozdělení skupin ̶ 12. 1. Evaluace, závěr, snad i neformální socializace Podmínky absolvování ̶ Samostatnost v činnosti ̶ Zapojení do týmové spolupráce ̶ Autonomie ve vlastním vzdělávání ̶ Zodpovědnost za výstupy firmě ̶ Pravidelnost komunikace s mentory ̶ Průběžná reflexe ̶ Ideálně účast na závěrečném setkání Otázky? DESIGN PROCES Porozumění ̶ Výběr a detailní popis cílových skupin ̶ Pochopení cílových skupin, jejich problémů a POTŘEB! ̶ Metody ̶ Emphaty map ̶ Persona Canvas ̶ SWOT Definování cílů ̶ Cíle definovat ̶ dle SMART - specificky, měřitelně, akceptovatelně, relevantně, terminovaně ̶ pozitivně ̶ z pohledu cílovky ̶ Příklad k předefinování ̶ „Zabránit fluktuaci lidí ve firmě“ ̶ K čemu jsou cíle? Navrhování ̶ Cílem je vymyslet způsoby, metody a techniky, kterými lze naplnit jednotlivé cíle ̶ Techniky ̶ Brainstorming – „jediný blbý nápad je ten, co nepadne“ ̶ Mind map – středem problém, okolo cíle, možná řešení… ̶ Disneyho model – vize, realizace, kritika Prototypování ̶ Výběr jednoho řešení a jeho dotažení ̶ Nezapomenout na fáze PŘED a PO implementaci řešení ̶ Techniky ̶ Customer Journey Map Příští týden ̶ Řízení projektů s Markét ̶ Dotazy teď, nebo nikdy…. nebo do Teamsů J ̶ Materiály – Teams nebo IS?