příklad z knihovny - návrh práce s tématem Jakékoliv téma se dá rozpracovat pro různé cílové skupiny, jde jen o to podívat se na potřeby skupiny - informační a učební. Věkové rozložení skupin vychází z praxe v knihovně, uvedené skupiny mají k sobě poměrně blízko. Skupiny označené hvězdičkou jsou specifické v tom, že se připravují na velkou životní změnu, ta souvisí s přestupy na jiné typy škol (někdy v souvislosti s přípravou na určitý typ zkoušky). Přičemž někdy je uvedeno v tabulce téma, ale nemusí to znamenat, že se žáci v programu dozvědí, jaký příběh je východiskem pro jejich práci. První téma bylo zvoleno jako příklad práce s klasickým pohádkovým motivem, další dvě souvisí s významným výročím autorů v roce 2020. Téma: Červená karkulka Věkové složení skupiny Téma 3- 5 let Dějová posloupnost pohádky, atributy postav 6-7 let - předškoláci* Hra v roli, jednání postav 1. roční ZŠ* Bloudění v lese, hledání cesty 2.-3. ročník ZŠ Jak se neztratit + orientace 4.-5*. ročník ZŠ O čem je vlastně příběh o Karkulce? 6.-7*. ročník ZŠ Paralela k příběhům o iniciační cestě 8.-9*.ročník ZŠ Různé podoby příběhu - různé literární žánry 1*. ročník SŠ Iniciační příběhy jako návod na řešení 2.-3.ročník SŠ Karkulka a její psychologický výklad 4.* ročník SŚ Lidová slovesnost, městské legendy Téma: Betty McDonald Věkové složení skupiny Téma 3- 5 let Vejce a já: Kohouti a slepice 6-7 let - předškoláci* Kohouti a slepice, příběh O kohoutkovi a slepičce 1. roční ZŠ* Rodokmen naší rodiny 2.-3. ročník ZŠ Paní Láry Fáry - čarodějové 4.-5*. ročník ZŠ Kdo je dobrý a zlý - práce s textem 6.-7*. ročník ZŠ Rodinný strom autorky 8.-9*.ročník ZŠ Memoárová literatura - vlastní texty 1*. ročník SŠ Memoárová literatura - další literatura 2.-3.ročník SŠ Američtí spisovatelé 1. poloviny 20. století 4.* ročník SŚ Americká umoristická literatura Téma: Jan Amos Komenský Věkové složení skupiny Téma 3- 5 let Obrázkový slovník 6-7 let - předškoláci* Labyrinty a bloudění v pohádkách 1. roční ZŠ* Labyrinty a bloudění v pohádkách 2.-3. ročník ZŠ Komenský a jeho cesta světem v mapě 4.-5*. ročník ZŠ Dramatizace - nové téma, co se učíme 6.-7*. ročník ZŠ Kontext doby života J. A. K. 8.-9*.ročník ZŠ Jak se pozná dobrý učitel 1*. ročník SŠ Latinské citáty - překlad, význam 2.-3.ročník SŠ Jak se pozná dobrý učitel 4.* ročník SŚ Komenský - přínos pro současnost