Informatické myšlení
Týden 4
Prozatím jsme se seznámili s ovládáním jednoho objektu (postavička v Minecraft v Hour of Code), programování pomocí bloků (tamtéž) a taky s programováním "na zelené louce", k tomu nám posloužil Karel (nebyl připravený žádný scénář, vytvořili jsme si ho sami).
Nyní to všechno spojíme a místo jednoho objektu jich zkusíme zároveň.
Váš úkol bude seznámit se s grafickým programovacím prostředím Scratch. Prostředí k rozvoji informatického myšlení, které vzniklo v prostředí prestižní MIT.
Scratch najdete zde: https://scratch.mit.edu
Je to dnes nejrozšířenější platforma k výuce. Určitě se s ní potkáte všude tam, kde se učí informaticky myslet, programovat apod. A mnoho jiných platforem z něj čerpá (je open source).
- Projděte si tutorial
- Vytvořte ve Scratchi nějaký krátký animovaný příběh. Použijte pozadí, pohyb, zvuk, víc než jednu postavičku. Můžete vyrobit třeba nějaký vtip, historku, cokoli. Úkolu nevěnujte více jak 2 hodiny.
- Do dokumentu práci reflektujte. Jak na vás Scratch působí, co šlo, co nešlo, jak jste spokojení s výsledkem.
- Prohlédněte si přednáčku manželů Javorkových (cca 25 minut): https://youtu.be/WHwD8AgpQG8 A také připište krátkou reflexi.
Termín na tyto úkoly je do 21. 11.