Informatické myšlení

Týden 4

Prozatím jsme se seznámili s ovládáním jednoho objektu (postavička v Minecraft v Hour of Code), programování pomocí bloků (tamtéž) a taky s programováním "na zelené louce", k tomu nám posloužil Karel (nebyl připravený žádný scénář, vytvořili jsme si ho sami).

Nyní to všechno spojíme a místo jednoho objektu jich zkusíme zároveň.

Váš úkol bude seznámit se s grafickým programovacím prostředím Scratch. Prostředí k rozvoji informatického myšlení, které vzniklo v prostředí prestižní MIT.

Scratch najdete zde: https://scratch.mit.edu

Je to dnes nejrozšířenější platforma k výuce. Určitě se s ní potkáte všude tam, kde se učí informaticky myslet, programovat apod. A mnoho jiných platforem z něj čerpá (je open source).

  • Projděte si tutorial
  • Vytvořte ve Scratchi nějaký krátký animovaný příběh. Použijte pozadí, pohyb, zvuk, víc než jednu postavičku. Můžete vyrobit třeba nějaký vtip, historku, cokoli. Úkolu nevěnujte více jak 2 hodiny.
  • Do dokumentu práci reflektujte. Jak na vás Scratch působí, co šlo, co nešlo, jak jste spokojení s výsledkem.
  • Prohlédněte si přednáčku manželů Javorkových (cca 25 minut):  A také připište krátkou reflexi.

Termín na tyto úkoly je do 21. 11.