Témata pro prezentace jsou fomulována tak, abyste si zkusily propojit znalosti z povinných (a již absolvovaných) bohemistických kurzů s tím, čemu byla v tomto semestru věnována pozornost v rámci kurzu PLIN33. Byla bych ráda, kdyby prezentace byly názorné, založené na příkladech, které mohou být vtipné a jsou tudíž zapamatovatelné (lze na nich propojit naši mentální povinnost poznávat s potřebou hrát si i po skončení dětství – škola hrou). Prezentace by měla obsahovat seznam literatury včetně údajů o korpusech a použitých nástrojích NLP. 1. Vysvětlete rozdíl termínu základové slovo, slovotvorný základ a fundace. Na příkladech a za použití automatických nástrojů ukažte, jak nepřesné užití těchto termínů vede ke komplikacím při užívání automatických nástrojů při vyhledávání dat pro popis slovotvorných vztahů. 2. Vysvětlete termín strukturní význam, lexikální význam a motivace. Demonstrujte omezení automatických nástrojů na formální vlastnosti jazyka tak, aby rozdíl uvedených termínů byl názorný. 3. Vysvětlete termín morfémový šev a morfémový uzel a ukažte na příkladech práce automatických nástrojů, jaké problémy jsou s jeho existencí spojeny při jejich používání. 4. Vysvětlete termíny kmen, redukovaný kmen, rozšířený kmen. Ukažte, jak může přesné užívání uvedených termínů pomoci při využití automatických nástrojů, užíváme-li je ke shromáždění jazykového materiálu k analýze slovotvorby. 5. Vysvětlete termín polyfunkční sufix a ukažte na příkladech přegenerovaných výsledků práce automatických nástrojů, jak polyfunkčnost sufixů komplikuje práci těchto nástrojů. Odlište případy, kdy je důvodem přegenerování polyfunkčnost, a kdy naopak jde o homonymii sufixu a řetězce na konci slova/slovního tvaru.