ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE Vymyslete téma výzkumu, kde bude využita některá moderní technologie pro psychologický výzkum a navrhněte výzkumný design, jak to téma zkoumat. 5-6 stran (bez zdrojů) Deadline 30.11. 2021- odevzdání do Isu (bude otevřena odevzdávárna). Prezentace termíny: 7.12.2021 14.12. 2021 ODNOCENÍ Skupinový návrh výzkumného projektu s využitím některé moderní technologie Proč? Protože hlavní dovedností absolventa FF by měla být schopnost sestavit a odprezentovat myšlenkový koncept. Bude to potřeba nejen zde, ale takéí např. při realizaci DP, získávání posudků EKV nebo HL atd. Kritéria: • 5-6 normostran • Hodnotíme: • Formální stránku dle IMRAD (kvalita rešerše, citace, zdroje, také počet zdrojů) (1-10 bodů) • Originalita - 2-3 nezávislí posuzovatelé (1-10 bodů) • Metodologická správnost navrženého postupu výzkumu, především schopnost definovat a popsat měření klíčové proměnné (1-10 bodů) • Prezentace projektu (tentokrát online) - 2-3 nezávislí posuzovatelé (1-10 bodů) • Přesnější zadání projektu a požadavků bude upřesněno na další hodině • Minimální počet bodů pro postup studenta je 30 bodů (tj. součet skupinového hodnocení za projekt) HODNOCENI Hlavní dovedností absolventa FF by měla být schopnost sestavit a odprezentovat myšlenkový koncept. • Hodnotíme: • Formální stránku dle IMRAD (kvalita rešerše, citace, zdroje, také počet zdrojů) (1-10 bodů) • Originalita - 2-3 nezávislí posuzovatelé (1-10 bodů) • Metodologická správnost navrženého postupu výzkumu, především schopnost definovat a popsat měření klíčové proměnné (1-10 bodů) • Prezentace projektu (tentokrát online) - 2-3 nezávislí posuzovatelé (1-10 bodů) • Minimální počet bodů pro postup studenta je 30 bodů (tj. součet skupinového hodnocení za projekt) IMRAD I - introduction M - methods R - results And D - discussion Podrobněji na přespříští hodině - Scientific writing INTRODUCTION Provést literatuře search - jděte do článků Respektovat principy logiky a argumentace v textu - dedukce Př. Jablko je ovoce Ovoce roste na stromě => Jablko roste na stromě Pozor! Jablko je červené Jahoda je červená Jahoda je jablko Toto není správná argumentace - ale často se to v textech objevuje. Vaše argumentace musí být jasná a mít smysl. Proč se domnívám to, co se domnívám? Stavíme na argumentech, které jsou již obhájené. VÍCE V LEKCI SCIENTIFIC WRITING METHODS • Bude to kvalitativní nebo kvantitativní výzkum? • Definovat hypotézy - hypotéza je vždy oznamovací věta • Např. "Sebevědomí rapeři mají delší kšilt." • Definovat nezávislé a závislé proměnné • Co budu měřit? • Na základě čeho to budu měřit? • Jak to budu měřit proč? • Co jsou potenciální intervenující proměnné • Jaký zvolím design - between/within/mixed - a proč? • Popis procedury • Na základě teorie usuzuju, že sebevědomější rapeři víc máchají rukama -> Budu měřit délku kšiltu metrem, a máchání rukama pomocí MOCAPu, a to na takových a makových lidech. RESULTS Tato část bude hypotetická, proto bude kratší, ale chceme popsat formu dat - a klidně i formát - například návrh tabulky v Excelu. Kvantitativní výzkum - jaké metody použijú: ... Z měření budu mít taková a maková data - tj. např. délka kšiltu v cm, sebevědomí na škále 1-99... A nakonec popíšu, co s těmi výsledky udělám? Např. že nasbíraná data porovnám (T-test, ANOVA atd...) nebo např. zkoreluju, lineární regrese aj.... Kvalitativní výzkum - jaký přístup zvolím: • Interpretativni fenomenologická za • Metoda zaktovené teorie • Narativni za • Metody diskurzivni zy DISCUSSION Zkuste zapojit fantazii a popřemýšlet, co by výsledky mohly znamenat. Představte si, že nulové hypotézy byly zamítnuty a teď diskutujete, k čemu to povede a kde to např. půjde využít v praxi. Vraťte se zpátky k teorii v introduction a diskutujte kontext. VÍCE V LEKCI SCIENTIFIC WRITING PREZENTACE (FORMAT KONFERENČNÍHO PRÍSPEVKU) 10-12 minut Skupinově nebo klidně jeden za skupinu Ale musí být splněno: • Přehledné a jasné uvedení do problému - definované výzkumné otázky • Přehledný popis metod, představení designu • Představení (hypotetických] výsledků a co z nich vyplývá • Kvalitní prezentace (ppť) i projev