IM 114 / TIM_M_021 Novodobé interpretační přístupy k uměleckému dílu I. – středa 16.oo (N43) Datum Téma Vyučující Literatura 22. 9. Prezenčně Historický nástin paradigmat v umělecké reprezentaci a jejich vliv na interpretační strategie. Pluralita interpretačních přístupů k uměleckým dílům. Limity interpretace. Cseres Přednáška – Cseres; 29. 9. Prezenčně Střet kunsthistorie a estetiky v interpretaci sousoší Láokoón. Cseres WINCKELMANN, Johann J.: Dějiny umění starověku. Praha, Odeon, 1986, s. 222-224, 273- 274; LESSING, Gotthold E.: Hamburská dramaturgie. Láokoón. Stati. Praha, Odeon, 1980, s. 292-315; 6. 10. Soustředění studentů 1. ročníku UHV v Križanově – výuka se nekoná; 13. 10. Prezenčně Perspektiva jako symbolická forma. Cseres Přednáška – Cseres; 20. 10. Prezenčně Interpretace maleb italské renesance. Duňa Slavik Přednáška – Slavik; 27. 10. Prezenčně Velázquezova hra s divákem před obrazem Las Meninas. Cseres FOUCAULT, Michel: Slova a věci. Brno, Computer Press, 2007, s. 9-18; 3. 11. Prezenčně Manetovy malířské anomálie jako předzvěst modernismu. Cseres Nelson, Robert S. – Shiff, Richard (eds.): Kritické pojmy dejín umenia. Bratislava, Slovart, 2004, s. 212-227; Foucault, Michel: Manet and the Object of Painting. Londýn, Tate, 2009. KULKA, Tomáš: Umění a kýč. Praha, Torst, 2000, s. 40-52; 10. 11. Online – MS-Teams K interpretaci moderních obrazů konce 19. a začátku 20. století Cseres Přednáška – Cseres; 17. 11. Týden vědy – výuka se nekoná; 24. 11. samostudium; MANGUEL, Alberto: Čtení obrazů. Brno, Host, 2008; 1. 12. Prezenčně Limity interpretace a nadinterpretace. Chodúrová Bútorová ECO, Umberto: Meze interpretace. Praha 2004; ECO, Umberto (ed.): Interpretácia a nadinterpretácia. Bratislava, Archa, 1995; 8. 12. Prezenčně Prezentace interpretací vybraných výtvarných děl; studenti 15. 12. Prezenčně Prezentace interpretací vybraných výtvarných děl; studenti