\\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png CHECK TEST KOGNITIVNÍ PŘÍSTUPY K DIVADLU A PERFORMANČNÍMU UMĚNÍ II •Podívejte se na tři videa (na dalším slidu). Který z úryvků dle vašeho názoru lépe vystihuje situaci Shakespearovy postavy (Hamleta) a proč? Formulujte argumenty. •Přečtěte si úryvek ze hry W. Shakespeara Julius Caesar (promluva Marca Antonia). Zamyslete se nad tím, jakou divadelní situaci či situace text určuje nebo modeluje. Najdete v textu nějakou (konceptuální) metaforu? K důkladnějšímu porozumění dramatické situace doporučuji přečíst si celý text hry J. •Podklady ke splnění check-testu najdete v této krátké prezentaci, která je také k dispozici ve studijních materiálech v IS. \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png W. SHAKESPEARE: HAMLET •Hamlet (1948) – L. Olivier •https://www.youtube.com/watch?v=5ks-NbCHUns •Hamlet (1996) – K. Branagh •https://www.youtube.com/watch?v=ykmFhdoiLCw •Hamlet (2015) – B. Cumberbatch •https://www.facebook.com/allthingsbenedictcumberbatch/videos/to-be-or-not-to-be-hamlet-2015-sub-it a/872037492960101/ • • • \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png HAMLET – BÝT, ČI NEBÝT (III, 1; PŘEL. JOSEF JIŘÍ KOLÁR, 1855) \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png W. SHAKESPEARE: JULIUS CAESAR •Viz další slide. \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •(Překlad E. A. Saudek) •ANTONIUS. Přátelé, Římané, občané, slyšte! • Chci pohřbít Caesara, ne vychvalovat… • •