Cvičení 6, Syntax Čtení Haegeman, 157-186 Vypracovat na 3.11. Úkol 1: Nakreslete strukturu věty Petr mus-í cvičit kde mus- je lexikální jednotka kategorie Mod, a í je zvláštní terminální uzel kategorie T, podobný pomocnému slovesu. Nakreslete strukturu tak, aby odrážela fakt, že morfém času/shody se připojuje k hierarchicky nejvyššímu slovesu (dále HNS). Podmět umístěte do specifikátoru TP. Dále nakreslete strukturu věty: Petr cvič-í Předpokládejte, že cvič- je hlava kategorie V (kořen vyjadřující děj) a -í je časový morfém (kategorie T). Strom ať znázorňuje to, že se časový morfém připojuje na HNS. Subjekt umístěte do specifikátoru TP. Úkol 2: Nakreslete strukturu podmínkové věty Mus-í-li Petr začít cvičit, ... Ať každý morfém sekvence mus-í-li odpovídá terminálnímu uzlu (kategorie Mod, T a C). Struktura ať zachycuje pravidlo, podle kterého se časový afix připojuje na hierarchicky nejvyšší sloveso. Rovněž znázorněte pozorování, že se hierarchicky nejvyšší sloveso posune přes subjekt. Úkol 3: Vysvětlete negramatičnost věty *Muset-li Petr bude cvičit, ... pomocí teorie posunu hlavy. Co v teorii zabraňuje, aby byly takové věty vytvořeny?