Úkol 6 1) Všechny následující výrazy z hypotetického jazyka uspořádejte do komutačního testu tak, abyste zjistili, jaké konsonanty se komutují na začátku slov a v jakých kontextech se komutují, tj. před kterými segmenty tyto konsonanty mohou stát. 2) Zobecněte výskyt konsonantů v daných kontextech, tj. které druhy konsonantů se v nich vyskytují a které naopak nikoliv. 3) Konečně rozhodněte, které z vámi stanovených kontextů by mohly být funkčně ekvivalentní a které naopak funkčně ekvivalentní nejspíše nejsou. Jinými slovy: zjistěte, zda existují nějaké závislosti mezi výskytem nebo nevýskytem nějaké konsonantické třídy a daného kontextu. Rozhodnutí, zda kontexty funkčně ekvivalentní jsou nebo nejsou, zdůvodněte (tj. vysvětlete, proč si myslíte, že tomu je tak a tak). Fonetické transkripční symboly najdete v tabulce IPA (International Phonetic Alphabet). [d͜ ʒa] „ať“ [sap] „šťáva“ [ph ẽn] „kouzlo“ [saːb] „vůz“ [wẽm] „dívka“ [ŋaːd] „péro“ [dẽn] „písmeno“ [dap] „kdo“ [ɡa] „dva“ [t͜ ʃẽn] „kámna“ [wẽn] „hruška“ [d͜ ʒap] „sucho“ [da] „tady“ [naːb] „vlevo“ [kh a] „fuj!“ [d͜ ʒẽn] „med“ [ŋa] „on“ [maːd] „sever“ [ɡẽn] „jablko“ [ʃaːb] „tvoje“ [bẽn] „avšak“ [kh aːb] „list“ [sẽn] „rukáv“ [th ẽn] „kniha“ [rap] „hnus“ [bap] „nikdy“ [kh ẽn] „dolů“ [ph aːd] „strana“ [kh aːd] „strom“ [rẽn] „tanec“ [ph aːb] „moje“ [ʃẽm] „ucho“ [t͜ ʃẽm] „červ“ [th ap] „bouchnutí“ [ŋaːb] „jeho“ [ʃap] „pod“ [ph ẽm] „ano“ [saːd] „jaro“ [lẽm] „ale“ [maːb] „voda“ [raːb] „proud“ [ph a] „já“ [waːd] „ptát“ [map] „úzkost“ [na] „teď“ [ra] „hyjé!“ [kh ap] „hrnek“ [sẽm] „jih“ [dẽm] „síto“ [ʃaːd] „koule“ [t͜ ʃap] „klenba“ [naːd] „palisáda“ [t͜ ʃaːb] „nechť“ [ʃa] „ty“ [͜tʃa] „pryč“ [th aːb] „růže“ [th ẽm] „ježek“ [bẽm] „oko“ [ɲap] „jedna“ [wap] „síť“ [la] (citoslovce smíchu) [lap] „záda“ [th aːd] „koleno“ [t͜ ʃaːd] „šílenec“ [laːd] „žena“ [ɡẽm] „zmetek“ [laːb] „smích“ [ʃẽn] „jistě“ [ba] „nebo“ [ɲaːb] „poklad“ [th a] „dávno“