Zvukový design multimediálního díla Adam Mihalov PODZIM 2022 Prezenční forma 22.9., 6.10., 20.10., 3.11., 1.12., 15.12. Adam Mihalov Teorie interaktivních médií 2015: Flat design vs. skeumorfizmus - vývoj grafického dizajnu v digitálnych médiách 2017: Praktické aspekty sound dizajnu v motion dizajne Art Director Adam Mihalov je Art Directorem studia Motionhouse. Vystudoval Teorii interaktivních médii na Masarykově univerzitě v Brně. Jako grafický dizajnér se během studia podílel na tvorbě vizuální identity pro Ateliér grafického dizajnu Masarykovy univerzity, vizuální identity pro univerzitní písmolijnu či forenzního softwaru pro identifikaci obličejů. Později už profesionálně vytvářel ilustrace a grafické výstupy pro mnohé klienty, včetně ilustrací pro oceňovaný office společnosti FEG od studia Perspektiv (Office of the Year 2020 a German Design Award | Special Mention). Ve studiu Motionhouse, kde působí od roku 2015, vytvořil vizuální styl a ilustrace pro stovky animovaných spotů. Jeho styl se vyznačuje minimalismem ve spojení s jednoduchými barevnými paletami a jeho práci na komerčních projektech pro Avast, Microsoft, Remosku či Mall.cz viděli stovky tisíc diváků po celém světě Klienti Proces Forma predmetu Inšpirácia: PV257 Projekt z GD a multimédií Predpoklady a obsah predmetu Výuka předmětu předpokládá kreativní myšlení, aktivní přístup a základní znalost libovolného softwaru potřebného k tvorbě sound designu Obsahem předmětu je simulace praktického provozu kreativního studia. Cílem je rozvoj schopností studentů vedoucích k přípravě autorské prezentace a profesionálního zpracování sound designu s dodržením deadlinů a následného vytvoření multimediálního díla z oblasti motion designu. Studenti budou v rámci výuky vedeni k týmové spolupráci, obhajobě tvůrčího nápadu na základě zpětné vazby a k inovativnímu řešení výsledné práce, která bude kombinovat kromě znalostí zvukové stránky i znalosti z oblasti animovaného filmu, motion designu či storytellingu. Výstupy z predmetu 2 videá - Song + SD 1 video - Song + SD + Voiceover Na konci predmetu 3 práce do svojho vlastného portfólia. Študenti Multimédiá Adam Mihalov PODZIM 2022 Typologie médií podle McQuaila (2006): označuje médium, které používá různé formy informačního obsahu a zpracování informací (např. obraz, zvuk, text, interaktivní). Filmová projekce v kině je příkladem non-interaktivního lineárního multimédia. Typologie médií podle Stanleyho Gibba: na základě vztahů mezi prvky díla (1973) respektují autonomii začleněných a vzájemně konfrontovaných prvků – zvuk, kulisy, scénický pohyb, obraz, gesta, vůně atd. (Např. opera, film, počítačová hra.) Sokolowski - Šeďová (Multimédia : Současnost budoucnosti, Grada Publishing 1994) V dnešním slova smyslu definujeme pojem multimédia jako integraci textu, obrázků, grafiky, zvuku, animace a videa za účelem zprostředkování informací. Aktualita multimediality Multimedialita je rysem postmediální doby. Překonání omezení charakteristik jednotlivých médií (aurálních, vizuálních, taktilních ad.) a jejich materiální (hardwarové) podoby znamená možnost svobodného přecházení mezi formami vyjádření a smyslového vnímání. Martin Flašár - Estetické teorie multimédií Motion Design Adam Mihalov PODZIM 2022 Definícia Motion Design můžeme chápat jako komunikační nástroj. Kombinace videa a audia umožňuje sdělovat informace, vyprávět příběh a vyvolávat emoce velmi intenzivně a v krátkém čase. Komunikačními nástroji motion designu jsou: grafický design rozpohybovaný animací (video) a sound design (audio).Grafický obsah komunikuje vizuálně pomocí tvarů, barev, prostoru, typografie, pohybu a koláži digitálních médií - fotografie a videa. Danny Yount Traditionally motion design has always been graphic design in motion, it's our way of communicating to each other through typography, the photography and now fortunately it's evolved also into character animation, visual effects and it's just the visual language that we use in motion that we use to communicate to each other. it's always gonna be something that help sort of create a mood in a exhibit space, on film, or on TV if it's even gonna exists in the future. Oblivion, Iron Man 1-3, Six Feet Under, Kiss Kiss Bang Bang, Rocknrolla, Sherlock Holmes, Tron Legacy, Sander van Dijk Motion design is a new medium for communication and it s communicating with al these new mediums like color, shapes, motion, design, sound and it s combining all these mediums into one place like maybe in future in virtual reality and augmented reality and it s combining all these things into one suite to communicate something with and thats what i feel motion design is kind a like collection name for a lot of other arts combined if that makes sense.The way we communicate is changing and we are using way more visuals to communicate and we are going to in the future as you know our technology is developing and the amount of information we share in the world today, visual communication and motion graphic is really the most advanced forms of communication that we have. Justin Cone - Motionographer „Motion graphic design, it would seem, is a fairly shallow practice. All artifice, little substance. But if we reconfigure the phrase to 'graphic design in motion', it suddenly blooms with possibility. Graphic design sits at the intersection of many complementary fields. SEGD - The Society for Experiential Graphic Design „Essentially, motion design is a discipline that applies graphic design principles to filmmaking and video production through use of animation and visual effects. Examples include films, videos, animated text, and web-based animations and apps. Rola Sound dizajnu Opomeneme-li klasickou charakterovou animaci, která je doménou animovaného filmu a budeme hovořit o motion designu jako o díle, jehož vizuální stránku tvoří především abstraktní elementy, má sound design klíčovou roli pro diváckou interpretaci abstrakce. Hudba se stává prioritní emoční složkou, která určí, jak bude divák obraz vnímat. Ruchy dávají abstraktním tvarům funkce, váhu, asociace a směřují divákovu fantazii kýženým směrem. Bíle kolo na černém podkladu může být bowlingová koule, ale zároveň bodové světlo reflektoru. O tom rozhoduje animace a zvuk. Fázy tvorby Motion Designu Adam Mihalov PODZIM 2022 Tvorba klientského animovaného videa Adam Mihalov PODZIM 2022 To je pre dnešok všetko. Ďakujem.