HUDEBNÍ RÉTORIKA – VÝBĚR Z LITERATURY Arnold, Denis: Stile concitato. In: The New Grove Dictionary of Music and Musicians, sv. 18 (1980), s. 145. Bartel, Dietrich: Handbuch der musikalischen Figurenlehre. Laaber-Verlag, Freiburg 1987. Bohadlo, Stanislav: Materiály ke studiu dějin hudby, estetiky a sociologie III. Období baroka. Pedagogická fakulta, Hradec Králové 1988. Branberger, Jan: René Descartes, filosof hudby. Příspěvek k dějinám hudební estetiky. Nákladem vlastním, Praha 1933. Buelow, George J.: Rhetoric and music. In: The New Grove Dictionary of Music and Musicians, sv. 15 (1980), s. 793-803. Bukofzer, Manfred F.: Hudba v období baroka. Od Monteverdiho po Bacha. Opus, Bratislava 1986. Černý, Miroslav K.: Hudba antických kultur. Academia, Praha ^22006. Descartes, René: Vášně duše. Mladá fronta, Praha 2002. Dürr, Walther: Sprache und Musik. Geschichte, Gattungen, Analysemodelle. Bärenreiter Verlag, Kassel 1994. Dykast, Roman: Hudba věku melancholie. Togga, Praha 2005. Eggebrecht, Hans Heinrich: Heinrich Schütz. Musicus poeticus. Heinrichshofen’s Verlag, Wilhelmshaven 1984. Einstein, Alfred: The Italian Madrigal. Princeton 1949, ^21971. Einstein, Alfred: Madrigal. In: Alfred Einstein: Od renesance k hudbě dneška. Výběr studií a článků. Editio Supraphon, Praha – Bratislava 1968. Feldman, Martha: City Culture and the Madrigal at Venice. University of California Press, London 1995. Hanning, Barbara Russano: Monteverdi’s Three Genera. A Study in Terminology. Musical Humanism and its Legacy. Essays in Honor of Claude V. Palisca. Nancy Kovaleff Baker – Barbara Russano Hanning (eds.), Pendragon Press, Stuyvesant – New York 1992, s. 145-170. Chew, Geoffrey: Stile concitato. In: The New Grove Dictionary of Music and Musicians, sv. 24 (2001), s. 390-391. Chew, Geoffrey: The Platonic Agenda of Monteverdi’s Seconda Pratica. A Case Study from the Eighth Book of Madrigals. Music Analysis 12 (1993), č. 2, s. 147-168. Kreidler, Walter: Heinrich Schütz und der stile concitato von Claudio Monteverdi. Bärenreiter, Kassel 1934. Krones, Hartmut – Schollum, Robert: Vokale und algemeine Aufführungspraxis. Böhlau Verlag, Wien – Köln 1983. Medňanská, Irena a kol. (ed.): Slovo a hudba ako štrukturálno-architektonický celok hudobného myslenia 17. – 18. storočia. Súzvuk, Prešov 2006. Medňanský, Karol: Poetika hudby 17. – 18. storočia. Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied, Prešov 2010. Ossi, Massimo: Divining the Oracle. Monteverdi’s Seconda Prattica. The University of Chicago Press, Chicago – London 2003. Platón: Ústava. Oikoymenh, Praha 2001. Quintilianus, Marcus Fabius: Základy rétoriky. Odeon, Praha 1985. Racek, Jan: Hudební estetika v Descartově Compendiu musicae. Hudební matice Umělecké besedy, Brno 1943. Racek, Jan: Slohové problémy italské monodie. Příspěvek k dějinám jednohlasé barokní písně. Edice Melantrich – Pazdírek, Praha – Brno 1938. Roche, Jerome: The Madrigal. Oxford University Press, Oxford 1990. Rosand, Ellen: The Descending Tetrachord. An Emblem of Lament. The Musical Quarterly 65 (1979), č. 3, s. 346-359. Sýkora, Pavel: Claudio Monteverdi: Souboj Tankreda s Klorindou. Mezi manýrismem a barokem. Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě – KLP, Praha 2011. Štědroň, Miloš: Základy mikrotektoniky. 9 analýz. Masarykova univerzita v Brně, Filozofická fakulta, Brno 1991. Tarling, Judy: The Weapons of Rhetoric. A Guide for Musicians and Audiences. Corda Music Publ., St. Albans, Hertfordshire 2004.