AI revoluce: umělá inteligence jako příležitost i hrozba pro společnost
1. Úvod do umělé inteligence
Blok Petra Škyříka
Odkazy na zdroje z prezentace naleznete také v tabulce Zajímavé zdroje o umělé inteligenci
CORE AI Petr Skyrik prezentace
Blok Michala Černého
Pokud by Vás zajímaly nějaké studie, které se vztahují k tématu, o kterém jsme mluvili, doporučuji Vaší pozornosti především následující:
- Clark, A., & Chalmers, D. (1998). The extended mind. Analysis, 58(1), 7-19.https://www.jstor.org/stable/3328150
- Taddeo, M., McCutcheon, T., & Floridi, L. (2019). Trusting artificial intelligence in cybersecurity is a double-edged sword. Nature Machine Intelligence, 1(12), 557-560. https://www.nature.com/articles/s42256-019-0109-1
- Cath, C., Wachter, S., Mittelstadt, B., Taddeo, M., & Floridi, L. (2018). Artificial intelligence and the ‘good society’: the US, EU, and UK approach. Science and engineering ethics, 24, 505-528. https://link.springer.com/article/10.1007/s11948-017-9901-7
- Heidegger, M. (2014). Co znamená myslet?. Oikoymenh.
- Rupert, R. D. (2009). Cognitive systems and the extended mind. Oxford University Press.
- Ng, D. T. K., Leung, J. K. L., Chu, S. K. W., & Qiao, M. S. (2021). Conceptualizing AI literacy: An exploratory review. Computers and Education: Artificial Intelligence, 2, 100041. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666920X21000357
- Ng, D. T. K., Leung, J. K. L., Chu, K. W. S., & Qiao, M. S. (2021). AI literacy: Definition, teaching, evaluation and ethical issues. Proceedings of the Association for Information Science and Technology, 58(1), 504-509. https://asistdl.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/pra2.487