PREZENTACE jak ji sestavit struktura prezentace Jak sestavit prezentaci •do prezentace nepatří celé věty, pouze klíčové myšlenky •prezentace by měla vždy odpovídat účelu a vyměřenému času •zaujměte stanovisko a podpořte jej odbornými argumenty •vyhněte se kvalitativním soudům •uvádějte (i protikladné) interpretace •na konci prezentace je vhodné ji krátce shrnout (rekapitulace hlavní teze) •uvést zdroje, z nichž se čerpalo Jak sestavit prezentaci •20 - 30 minut (většinou odpovídá cca 12 - 15 snímkům) •prezentace se nepředčítá •režim poznámek, základní údaje/osnova •volte velikost písma tak, aby umožňoval publiku vše bez problémů přečíst •jednotná prezentace (návaznost slidů na přednášení téma) •používejte obrázky Struktura prezentace •ÚVOD (hlavní téma prezentace; co je jejím hlavním cílem; položit si badatelskou otázku, která nemusí mít na konci otazník) •OSNOVA (v bodech) – držíme se jí během prezentace •POPIS DÍLA (ikonografie, formální znaky díla, dílo v kontextu…) •PŘEDSTAVENÍ STANOVENÝCH OTÁZEK/PROBLEMATIKY • JEJICH ŘEŠENÍ •ZÁVĚR (shrnutí hlavních myšlenek, výsledky bádání) •SEZNAM LITERATURY Pomůcky k prezentaci •Text – o čem budu mluvit (20 - 30min = 5 – 6 stran textu) z něj si uděláme body (jádro prezentace) na základě bodů vytvoříme prezentaci a její strukturu •několikrát si ji doma vyzkouším odprezentovat (nejlépe před někým) •dodržuji čas Popisky u obrázků •musí mít jednotnou podobu •autor, název díla, datace, místo •mohou být doplněny informace o rozměry nebo materiál, z kterého je dílo vytvořené Richard Serra, One Ton Prop: House of Cards, 1969, four lead plates, total size: 139 x 165 x 165 cm, Museum of Modern Art, New York Citace •citace uvádějte česky nebo v originále (pokud to je důležité) • vždy uveďte autora citace (autor, rok vydaní publikace, strana) •návaznost k tématu, seznámit publikum s významem „Nechtěl jsem upadnout do úskalí jednání s předchůdci. To znamená, že jste do značné míry sami a snažíte se vytvořit svou syntaxi. Sestavil jsem tedy seznam sloves a akcí, o kterých jsem si myslel, že je mohu provést ve vztahu k hmotě a ve vztahu k místu..“ (Hal Forster and Richard Serra, 2018, s. 43) „I didn’t want to fall into the pitfalls of dealing with antecedents. That means you’re pretty much out on your own trying to build your syntax. So I compiled a list of verbs and actions I thought I could perform in relation to matter and in relation to place.“ (Hal Forster and Richard Serra, 2018, p. 43) Při argumentaci (můžete) používat obrazové komparace Robert Morris, Untitled, 1965, Tate Modern, London Jeppe Hein, Broken Mirror Cubes, 2005, Johann König Gallery, Berlin Při argumentaci (můžete) používat obrazové komparace Georg Friedrich Schmidt podle Rembrandta Van Rijna, Peršan, 1756, National Gallery of Art, Washington Rembrandt Van Rijn, Muž v orientálním kostýmu, 1635, National Gallery of Art, Washington