KOMUNIKACE VĚDY STRUKTURA PSANÉHO ROZHOVORU •Titulek •Perex – informace o korespondentovi a téma rozhovoru •Rozhovor (+Mezitituly – rozdělují jednotlivé sekce otázek. Shrnují, co se čtenář dozvěděl před tím a co ho čeká. ) •Konec –podle požadavků media, kde chcete článek publikovat –jména tvůrce/ů rozhovoru –doplňující informace – –- Fotografie (portrét, fotografie z události, předměty…), která by měla doprovázet článek – • • • • •Poslat vypracované rozhovory do 17. 11. 2023 • KOMUNIKACE S VEŘEJNOSTÍ •PODCAST CÍLOVÁ SKUPINA •Koho chcete vaším podcastem oslovit? Kdo by jej měl poslouchat? Koho by téma, které chcete zpracovat, mohlo zajímat? –Studenti •Zájemci o studium na univerzitě •První ročník •Absolventi •Studenti ze stejného oboru nebo jiných oborů –Laická veřejnost –Odborná veřejnost •Profesionálové •akademici •umělci… –… – KOMUNIKACE S VEŘEJNOSTÍ •Zjednodušit jazyk •Omezit terminologii (pokud musíte použít odborný termín, je zapotřebí ho vysvětlit) •Neformální jazyk •Příběhy/storytelling •Jeden mluvčí – vysvětluje vybrané téma (V chapadlech murmuru) •Dva a více mluvčí –Diskuze – Přepište dějiny, Poster Boys –Host/Rozhovor – (Středovek (jinak) trvá, Balast, UTB utebe, Studio UHK, Poster Boys, Raut, GHMP) •Rekapitulace událostí dne (Deník N) – •+ záznamy FORMA STRUKTURA PODCASTU: •Úvodní část (představení celé podcastové série) –Znělka + název –Krátké shrnutí podcastové série, představení moderátorů •Hlavní část jednoho dílu podcastu – storytelling –Začátek: představení a nalákání na téma, o kterém díl bude (co získají tím, že si díl poslechnou?) –Střed: hlavní obsah dílu (taktéž může mít strukturu příběhu) –Závěr: shrnutí, co se posluchači dozvěděli a jaký význam to pro ně má •Doplňující informace •Závěrečné kredity – – – – JAK SE PODCAST PUBLIKUJE: –Vytvořit si profil na jedné z mnoha podcast hosting stránek: •buzzsprout.com •anchor.com •soundcloud.com •acast.com •... – –Vygenerovaný odkaz zkopírujete na platformu, přes kterou lidé poslouchají podcasty jako jsou spotify, google podcast, apple podcast,… – – •Téma (okruh kultura, dějiny umění, univerzita, Seminář dějin umění)? •Cílové publikum? •Jaké konrétní téma by skupinu mohl zajímat? •Jakým způsobem této skupině nejlépe předat informace? –> forma • PŘÍKLADY: •Přepište dějiny, Balast, Studio UHK, Raut, GHMP ÚKOL • •Krátké shrnutí podcastové série: název podcastu, název dílů (který budete připravovat), klíčová slova pro celou sérii •Vytvořit scénář (za použití struktury) pro jeden díl podcastu, který by měl mít maximálně 20 minut •Poslat do neděle 21. 11. 2023