Interaktivní osnova
Maryša a další filmy do roku 1940
V tomto týdnu se zaměříme na Maryšu filmovou, která přinesla definitivní usazení ideálního typu Jiřiny Štěpničkové a jeho rozvíjení v dalších snímcích až do počátku Protektorátu Čechy a Morava. Teprve tady se nám plně otevřou možnosti, které nabízí koncept star vehicle formulovaný Richardem Dyerem - to znamená využívání ikonografických, strukturních a narativních kontinuit, které s sebou filmy se Štěpničkovou nesou. Pokud potřebujete, vraťte se k textu Richarda Dyera o star vehicle; dále si přečtěte text Richarda Dyera "The colour of virtue" o významu blond vlasů pro herečku Lilian Gish, otištěný v časopise Sigh and Sound (přiložený níže).
Podívejte se tedy na filmovou Maryšu, a dále si vyberte jeden titul z následující série: Vojnarka (1936, r. Vladimír Borský), Páter Vojtěch (1936, r. Martin Frič), Kříž u Potoka (1937, r. Miloslav Jareš), Včera neděle byla (1938, r. Walter Schorsch), Boží mlýny (1938, r. Václav Wasserman)nebo Lidé pod horami (1937, r. Václav Wasserman) a pojmenujte základní rysy star vehicle tak, jak se rozvíjely v těchto dílech.
Poté si vyberte si jeden z filmů, které star vehicle zdánlivě porušují a zamyslete se proč - jde o tituly Co se šeptá (1938. r. Hugo Haas), Muž z neznáma (1939, r. Martin Frič) a Mořská panna (1939, r. Václav Kubásek).
Všechny filmy opět najdete ve složce filmy ve studijních materiálech v ISu.
Výsledný text o rozsahu 3 až 4 NS vložte do vytvořené úschovny do soboty 21. 10. do 23:00.