Týden 10
Želví grafika
Dalším konceptem, který se při výuce informatického myšlení využívá je želví grafika. Jedná se o léty prověřenou metodu (první nápad vznikl už v 60. letech).
Přehled na Wikipedii: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelv%C3%AD_grafika
Někteří se možná již s želví grafikou setkali v rámci Hour of Code ve scénáři Frozen: https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1
Želví grafiku si také můžete vyzkoušet v prostředí Scratch (je potřeba přidat rozšíření Pen).
Vývojové prostředí Replit
Zkusíme se posunout od programování pomocí grafických bloků k psaní vlastního kódu, ať máte obě zkušenosti.
Proto, další způsob jak si želví grafiku vyzkoušet je pomocí knihovny v jazyce Python v prostředí Replit. To jsme si vyzkoušeli (vyzkoušíme) na semináři.
https://replit.com/languages/python_turtle
Využijete i nabité znalosti o reprezentaci barev pomocí hexadecimálního zápisu.
Cheatsheet pro Turtle v Pythonu: https://dev.to/swekage/swekages-python-turtle-cheatsheet-1i2a
Úkol
Vytvořte si REPL na replit.com s prostředím pro jazyk Python + Turtle.
Pomocí želví grafiky vytvořte 5 různých obrázků. Využijte práci s cykly, použijte různé barvy. Inspirujte se na internetu (klíčová slova: python turtle graphics). Buďte kreativní, experimentujte.
Svých 5 obrázků vložte do dokumentu. Přidejte k nim i zdrojový kód (viz šablona v Typst). Reflektujte jak vám práce šla, co bylo snadné, co bylo náročné. Také do dokumentu vložte odkaz na váš REPL, se kterým jste pracovali, kde bude kód pro váš poslední obrázek.
Inspirace např. zde včetně zdrojových kódů: https://allinpython.com/top-5-awesome-python-turtle-graphics/
Na vypracování máte čas do 30. prosince.