Informatické myšlení

Týden 7

Na setkání jsme se věnovali hře Pong a její realizaci v prostředí Scratch. Behěm hodiny jsme se dostali na přibližně 80 % jednoduché varianty této hry.

V závěru lekce jsem se ještě pustil do vysvětlování jemnějšího ovládání pohybu pomocí vektoru pohybu (připravuji demo). 

V tomto týdnu nemáte za úkol nic vytvořit, ale vybrat si projekt, na kterém budete pracovat.

Pravidla pro projekty:

  • Vytvořte ideálně dvoučlenné týmy. Můžete pracovat i sami, v krajních případěch ve třech.
  • Studenti kombinovaného studia by měli vytvořit tým s někým, kdo chodí na setkání.
  • Můžete si vybrat jedno z níže uvedených témat, popř. přidat vlastní, které s vámi projdu a upravíme, aby bylo adekvátní předmětu.

Témata projektů

Hry ve Scratch (variace na klasické hry)

  • Arkanoid,
  • Asteroids,
  • Pac-Man,
  • Angry Birds,
  • Snake,
  • Point & Click adventura,
  • popř. váš nápad.

Hru budete moci vytvořit v prostředí Scratch nebo MakeCode (základní varianta), popř. pomocí jiného enginu / knihovny (doporučené jsou p5.js, Phaser, Pixi.js).

Digitální generativní umění

Pokud se věnujete výtvarnému umění, tak váš projekt může být vytvoření kolekce obrazů. Podmínkou je, že obrazy musí být alespoň v základu vygenerované pomocí vámi vytvořeného algoritmu. 

Kolekce bude obsahovat alespoň 10 obrazů, ve vysokém rozlišení, aby se dali vytisknout ve formátu A3.

Doporučené nástroje: p5.js, knihovna turtle.py + dokončení v grafickém nástroji.

Digitální hudební dílo

Pokud se věnujete hudbě, můžete se pustit do tohoto projektu. Úkolem bude vytvořit dvě skladby, které budou v základu vygenerované pomocí vámi vytvořeného algoritmu.

Doporučené nástroje: Sonic Pi, Synthesin apod.

V této fázi vám může být mnoho nástrojů ještě cizích, ale není důvod se tím stresovat. Postupně se s nimi budeme ještě seznamovat. Hudební a výtvarné téma si prosím vybírejte, pokud máte k hudbě, resp. výtvarnému umění vztah širší, než jako pouhý konzument.

Odevzdání

Ve vašem dokumentu vytvořte kapitolu Projekt. Napište, s kým budete tvořit a napište krátkou motivaci, proč jste si tento projekt vybrali. Motivaci pište každý sám za sebe, i když budete pracovat ve dvojici.

Pokud si vyberete hru, tak stručně popište v čem chcete klasické téma posunout, jaká bude vaše varianta.

Pokud si vyberete digitální dílo, tak stručně popište svoje zkušenosti a zkuste popsat alespoň základní nápad, který máte. Zde je velký prostor pro kreativitu.

V této fázi jde skutečně jen o nápad a jeho popis. Nemusíte se pouštět do detailního popisu ani dekompozice. To budou až další kroky.

Váš dokument tradičně odevzdejte do připravené odevzdávárny. Na vytvoření týmu a výběr tématu máte opět 2 týdny. V poznámkovém bloku se poté dozvíte, zda je váš nápad na projekt OK, popř. ho společně doladíme.