Informační politika a management

10. DIA (Tomáš Šedivec)

1. 12. 2023
Přednášející: Ing. Tomáš Šedivec

Záznam setkání

Materiály k setkání

Vyplnění docházky
Vyplňte do 7. 12. 2023.

Otázky ze Slido a odpovědi


Káťa: Jaký kanál nejlépe použít pro poskytnutí zpětné vazby na portál občana?

portalobcana@dia.gov.cz


Katarina: Mňa by zaujímalo ako sa tvorí katalóg služieb verejnej správy (ako prebieha ten proces), ako definujete službu, aké parametre sa pri službách sledujú a prečo?

Odpovězeno v přednášce, ale ve stručnosti jde o proces od správce služby k definici služby a následně její detailní popis. V detailním popisu se uvádí všichni aktéři, způsoby vyřízení apod.

VM: Je v plánu zahrnout pod DIA i elektronickou spisovou službu a oddělit ji i zákonem od archivnictví?

Prozatím ne, spisová služba zůstává na Ministerstvu vnitra včetně zákona č. 499/2004 Sb.

Annie: Říkáte, že Češi jsou skeptičtí vůči projektům veřejné správy, můžete však jmenovat pět projektů, které běželi bezchybně od začátku spuštění?

  • Elektronický recept
  • Elektronický občanský průkaz
  • Národní kontaktní bod pro elektronické zdravotnictví
  • JENDA
  • Bankovní identita
  • MOJEDANĚ

Obecně ale nezle říci, že vše běží dobře po celou dobu životního cyklu. Největší problémy spuštěných systémů byly první dny, kdy se nezvládaly nápory uživatelů. To má zajistit využívání cloudových služeb.