Vzdělávací technologie - cvičení

Webinář

Studijní materiály:

Webináře nejen ve škole
Kniha M. Černého věnovaná webinářům. K přečtení doporučuji zejména kap. "Didaktické aspekty webinářové výuky" (str. 42), ve které se dozvíte, co vše si pohlídat při lekci formou webináře – tyto aspekty budou přitom hodnoceny také při vašich webinářích.

Doporučené platformy:

Doporučené nástroje:

  • Mentimeter - nástroj pro tvorbu online anket, kvízů, wordcloudů apod.
  • DirectPoll - nástroj pro tvorbu online anket.
  • Miro - online whiteboard umožňující kolaboraci.
  • Jamboard - digitální interaktivní tabule umožňující kolaborativní práci.
  • Collboard - online whiteboard umožňující základní kolaboraci, především kreslení/psaní a vkládání obrázků.

Zadání úkolu:

  1. Rozdělte se do skupin podle této tabulky a uspořádejte svůj vlastní webinář/online konferenci. Téma webináře je na vás, jedinou podmínkou je to, že by mělo by mít nějaký vztah k oboru. Určete si libovolný termín (ale ne pozdější než 15.12.) i platformu a vše doplňte do tabulky.
  2. Pro splnění úkolu je nutné rovněž absolvovat min. jeden webinář jiné skupiny v roli účastníka. K vybranému webináři či webinářům se zapisujte v téže tabulce do kolonky "Účastníci".
  3. Celý webinář by měl mít max. 60 minut (pozor na časová omezení u některých platforem!) a svůj příspěvek by na něm měli přednést všichni organizátoři. Je také vhodné, aby měl webinář moderátora, který celou akci uvede, povede diskusi, ohlídá časy apod. Jde nám o co nejvěrnější simulaci skutečné konference, takže čím více se bude naše zkušenost blížit realitě, tím lépe. Webinář je třeba nahrát.
  4. Každý příspěvek by měl mít tyto parametry: 1) jeho součástí je prezentace nebo jakákoliv aktivita spojená se sdílením obrazovky (whiteboard, sdílení obsahu z internetu apod.), 2) zahrnuje alespoň jednu interakci s účastníky (anketa, hlasování, dotaz, kolaborativní aktivita apod., viz Doporučené nástroje výše), 3) projev řečníka splňuje základní nároky na kvalitu (oční kontakt, spisovná mluva apod., více ve studijních materiálech).
  5. Organizační tým je rovněž zodpovědný za veškeré formální náležitosti, jako je pozvání účastníků, nahrávání, řešení technických problémů apod.
  6. K tomuto úkolu nic neodevzdáváte, máte ho splněn účastí na webinářích. Pouze prosím o odevzdání záznamu webináře do příslušné odevzdávárny (nezáleží na tom, který člen týmu to udělá).

Odevzdávárna: