Reflektivní seminář praxe češtiny II

Setkání 4: Kriteriální hodnocení 6. 12. 2024

MŠMT o kriteriálním hodncení

Od 1. září začne platit novelizovaná vyhláška o základním vzdělávání, která přináší úpravu několika témat:  

Školy budou moci využívat jako jednu z forem slovního hodnocení takzvané kriteriální hodnocení – jedná se o hodnocení dovedností nebo znalostí žáka na základě předem definovaných kritérií. V současné době mohou školy hodnotit žáky známkami, slovním hodnocením či kombinací obojího. Nově stanovená kritéria mají za cíl slovní hodnocení zpřehlednit. Konkrétní kritéria i vyjádření míry jejich naplnění stanoví ředitel školy v pravidlech hodnocení. Ministerstvo školství zároveň připravuje nové vzory vysvědčení, které jsou určeny přímo pro využití kriteriálního hodnocení. Využít je bude možné již pro hodnocení na konci ledna 2025.   


MŠMT, září 2024
Zamyslete se

Pracujete / pracovali jste na praxi s kriteriálním hodnocením? Jaké to bylo, když to bylo? A když to nebylo, pociťujete nějak, že to nebylo -- a že to být mělo? Nebo ne? 

Následující