Reflektivní seminář praxe češtiny II
Reflektivní seminář č. 2: Zdravý vztah učitele a žáka 11. 10. 2024
1. K definici zdravého vztahu mezi učitelem a žáky
K výsledné definici zdravého vztahu mezi učitelem a žáky jsme našli následující hesla:
Definice zdravého vztahu mezi učitelem a žáky i.
... z vaší skupinové práce
Definice zdravého vztahu mezi učitelem a žáky ii.
...z vaší skupinové práce
2. Co má učitel dělat, aby si zdravý vztah se žáky zajistil?
Dva boardy s návrhy, od dalších dvou skupin nemáme výstupy; jedna prezentovala online a druhá se ztratila :/
3. Diskuse k řešení problematických či hraničních situací
...které vás s největší pravděpodobností potkají. Některé situace připomínáme -- jak byste je řešili?
- žák nás požádá o přátelství na sociální síti
- žák v hodině prezentuje extremistický názor
- žák má pocit, že hodnocení jeho písemky bylo nespravedlivé
- při zápisu na tabuli udělám pravopisnou chybu, žák na to upozorní a třída se směje
- v dotazníkové zpětné vazbě se objeví názor, že moje vyučování je jednotvárné a že žák nechápe obsah
- ve třídě mám žáka, s nímž jsem si začal tykat dříve, než přišel do 'mojí' školy, protože ke mně chodí na kroužek (jezdí na tábor, kamarádím se s jeho rodiči, etc.)
- žák si v hodině dá nohy na stůl
- žák mě osloví vulgarismem
- žák má v hodině hlavu na stole
- žák si nás v hodině natáčí na mobilní telefon
- žák opakovaně nenosí domácí úkoly a tvrdí mi, že jsou nezákonné. Argumentuje informacemi ze sociálních sítí
- ....a milion dalších