Reflektivní seminář praxe češtiny II

Reflektivní seminář č. 2: Zdravý vztah učitele a žáka 11. 10. 2024

1. K definici zdravého vztahu mezi učitelem a žáky 

K výsledné definici zdravého vztahu mezi učitelem a žáky jsme našli následující hesla: 

2. Co má učitel dělat, aby si zdravý vztah se žáky zajistil? 

Dva boardy s návrhy, od dalších dvou skupin nemáme výstupy; jedna prezentovala online a druhá se ztratila :/


3. Diskuse k řešení problematických či hraničních situací

...které vás s největší pravděpodobností potkají. Některé situace připomínáme -- jak byste je řešili? 

  • žák nás požádá o přátelství na sociální síti
  • žák v hodině prezentuje extremistický názor
  • žák má pocit, že hodnocení jeho písemky bylo nespravedlivé
  • při zápisu na tabuli udělám pravopisnou chybu, žák na to upozorní a třída se směje
  • v dotazníkové zpětné vazbě se objeví názor, že moje vyučování je jednotvárné a že žák nechápe obsah
  • ve třídě mám žáka, s nímž jsem si začal tykat dříve, než přišel do 'mojí' školy, protože ke mně chodí na kroužek (jezdí na tábor, kamarádím se s jeho rodiči, etc.) 
  • žák si v hodině dá nohy na stůl
  • žák mě osloví vulgarismem
  • žák má v hodině hlavu na stole
  • žák si nás v hodině natáčí na mobilní telefon
  • žák opakovaně nenosí domácí úkoly a tvrdí mi, že jsou nezákonné. Argumentuje informacemi ze sociálních sítí
  • ....a milion dalších