CORE100 AI revoluce: umělá inteligence jako příležitost i hrozba pro společnost Každý týden vyplňte studijní deník a odpovědi na následující otázky. Jejich cílem je pomoci Vám sledovat proces učení se a přemýšlení nad tím, jak se mění vaše schopnost pracovat s umělou inteligencí, kriticky a o ní přemýšlet a vzdělávat se v ní. Psaní vzdělávacího deníku je obecně důležitá komponenta reflektivního učení, kterou určitě užijete i v jiných fázích a formách svého studia. Model práce, který volíme je, že si deník píšete každý týden tak, abyste dokázali na konci semestru vidět, kam jste se posunuli. I to, že Vás to možná nebude pořád bavit, nebo budete mít pocit, že se opakujete může vést k pozitivním výsledkům. Cílem některých otázek (třeba první a třetí) je i to, že pokud jste na něco nového nenarazili, tak to doplnit, vyzkoušet, získat prostor a tlak pro zkoušení nových nástrojů a postupů. Týdny číslujte od jedné do deseti. Šablonu si na další týdny rozkopírujte a celý semestr pracujte s jedním (narůstajícím) dokumentem. Týden číslo: Napište aplikaci využívající AI, se kterou jste se v posledním týdnu setkali. Jak pracuje, jaké jsou její možnosti? Co přináší Vaší práci, studiu, volnému času, …? Zkuste stručně popsat téma, o kterém v souvislosti s AI přemýšlíte – budoucnost práce, etika, sociální dopady, … Naznačte, jakým směrem jdou vaše úvahy. Napište tři zdroje (citační záznam včetně linků ideálně v APA normě), se kterými jste v kontextu AI v posledním týdnu pracovali. U každého napište jednu zajímavou myšlenku a jednu novou věc, kterou jste se dozvěděli. Popište, co byste se v kontextu práce s AI chtěli naučit. Soustřeďte se na příští týden a ideálně si stanovte způsoby, jak takového cíle dosáhnete. Popište, jak se vám podařilo dosáhnout cílů z minulého týdne. Najděte jednu osobnost věnující se AI, uveďte na ni zdroj a něco, čím Vám přijde zajímavá, inspirativní, neobvyklá,… proč právě ji. Napište tři asociace, které se vám pojí s umělou inteligencí právě teď. Na škále očekávaných dopadů AI na svět se nyní hodnotím stupněm (1 optimista až 7 pesimista). Známku doplňte krátkým komentářem: