Týden 3
Hlavním cílem je pokračování výkladu o vypracování stavu bádání, tentokrát se zaměřením na specifika tzv. staré hudby. Jsou ukázány některé dobové traktáty (Janovka, Walther, Koch), na nichž je ukázán vývoj stavu poznání a nutnosti zaznamenat podrobněji některé skutečnosti (viz prezentace z 1. bloku). Studenti se v přímé výuce seznamují s čtením švabachu a kurentu.
Je upozorněno na nutnost práce s prezentacemi vloženými v 1. a 2. bloku (stav bádání, způsob psaní prací), s nimiž mají studenti pracovat v průběhu celého akademického roku.
Dále je probírán vývoj výběru bakalářského tématu a definitivně zadáno téma ke stavu bádání v rámci tohoto semináře (z období baroka a klasicismu), ať už s diplomovou prací souvisí či nikoliv.
Úkol: vypracovat vzorové bibliografické záznamy pro slovníková hesla, časopisecké studie a monografie.
Výstupy z učení: studenti jsou obeznámeni s tím, jak lze zachytit vývoj vědeckého poznání. Naučí se základním způsobem pracovat s německojazyčnými lexiky, které jsou nutné k muzikologické práci.
Glosář pojmů: Primární zdroje - Původní texty, data, artefakty, traktáty, které byly přímo vytvořeny během zkoumaného období nebo procesu. Sekundární zdroje: Publikace, které analyzují a interpretují primární zdroje - vědecké články, knihy, recenze, diplomové a disertační práce.
Časová náročnost: 6 hodin.