LITERÁRNÍ „SKAUT/KA" PROCES VYHLEDÁVÁNÍ (SCOUTING): • rešerše: literární trhy, trendy, populární žánry - umožňuje pochopit cílovku weby a blogy (newslettery) o Publishing Perspectives - mezinárodní dosah (publishingperspectives.com) o Literary Hub - novinky, rozhovory, eseje, recenze, ukázky (lithub.com) o Book Marks - recenze (rave - positive - mixed - pan) (bookmarks.reviews) o Verzia (www.casopisverzia.sk), PLAV (www.svetovka.cz) o kulturní rubriky Guardianu a The New York Times soc-sítě o Twitter - #publishing, #amwriting, #amreading o IG, Booktok o Goodreads o podcasty - Do slov, TL;DR; Knižná revue; New Yorker, The Penguin Podcast, The Bookcast Club; Bookshelfie; Well-Read Black Girl • networking: veletrhy, literární agentky/agenti, autorky/autoři, překladatelky/ překladatelé... • čtení: žánry, literárnost, možnost oslovit čtenáře KRITÉRIA VÝBĚRU KNIH: • kvalita a originalita: přesvědčivost, jazyk, postupy, experimenty - recenze, ceny • tržní potenciál: trendy, cílovka, bibliodiverzita, „díra na trhu" (niche) • cílovka Vyzkoušet si přesvědčovací argumenty (pitch) můžete třeba u některé z těchto knih: https://www.vulture.com/article/best-books-2024-new-novels-fiction.html. Případné dotazy pište na sf(5)ficova.com