Webináře a online vzdělávání
- Černý, M. (2020). Webináře (nejen) ve škole: teorie, praxe, zkušenosti. Praha: NPI ČR. URL.
Cíle:
- Pochopení HyFlex modelu
- Reflexe COVID-19 výuky a konceptualizace nouzové výuky
- Mentimetr a jeho reflexe
Klíčová slova: Mentimetr, HyFlex, COVID-19 pandemie, edTech tragedy, institucionální vzdělávací politika.
Výběr zdrojů Petera Mička
Taking It Online: Virtual Teaching With Webinars
Autorka je instruktorkou, výzkumnicí a designérkou online vzdělávání. Článek je vhledem do webinářových technologií pro nováčky v online vzdělávání. Poskytuje teoretický základ, základní pravidla pro webinářovú výuku a recenze konkrétních nástrojů.
Facilitation strategies for enhancing the learning and engagement of online students
Snižování sociální izolace studentů zvyšuje kvalitu online vzdělávání. Článek představuje strategie pro lektory, jak efektivně facilitovat vysokoškolské online kurzy a aktivně zapojit studenty do učení. Ukazuje to na příkladu dvou instruktorů, kteří jako jednu ze strategií používali webináře.
5 Best Practices for a Successful Webinar
Tipy pro tvorbu zajímavého, zábavného a úspěšného webináře. Článek doporučuje například vyprávění poutavých příběhů, použití zábavných videí a animací a vyhýbání se zdlouhavým textem.
Cílem studie je výzkum použití činností pro aktivizaci studenta ve webinářovém vzdělávání. Definuje 10 konkrétních aktivit pro zapojení studentů a tím předejít formě webináře, ve kterém je učitel jako mluvící hlava a student němý posluchač. Kromě možností webinářových systémů se studie zaměřuje na použití cloudových nástrojů jako Google Docs, Google Spreadsheet, Google Form, Kahoot, Socrative.
Jak udělat webinář přes YouTube zdarma krok za krokem
Návod na bezplatný Youtube webinář v podnikatelském prostředí. Použití webinářů je široké, kromě vzdělávání je vhodný i na představení nových produktů, zvýšení prodejů a odpovídání na otázky zákazníků.
The Pros and Cons of Webinars and Podcasts
Infografická prezentace výhod a nevýhod webinářů a podcastů. Cílem je pomoci při výběru správné formy sdílení obsahu.
Čo je webinár? Výhody a nevýhody tejto formy vzdelávania
Klady a zápory přechodu z prezenční výuky do online seminářů.
Donald H. Taylor -How to be a Webinar Master
Elektronická kniha, v níž autor představuje své zkušenosti s realizací více než 500 webinářů. Kniha obsahuje tipy pro vytvoření efektivních, poutavých, interaktivních a bezplatných webinářů.
What is a Webinar? The Simplest Explanation You Will Get
Krátké video, které vysvětluje fungování webináře a webinářové nástroje pro komunikaci s publikem.
Designing Interactive Meetings & Webinars
8 designových principů, které mohou učitelé použít při tvorbě efektivních virtuálních setkání s důrazem na aktivní zapojení a spolupráci mezi účastníky.
Úkol zde (2024) není!
Zkuste se podívat po nabídkách webinářů v oblasti, která vás zajímá. Popište, jaké webináře jste našli a také to, jakým způsobem jsou popisované, proagované, s jakými pracují technologiemi, ... cílem úkolu je získat představu o tom, jak toto téma resonuje vaší oblastí zájmu tak, abyste případně sami dokázali do této oblasti sami vstoupit se svým webinářem a věděli, co a jak dělá vaše "konkurence".