Teorie muzejní prezentace
Kurz probíha ve čtyřech základních blocích, ktoré jsou zaměřeny na získání základních poznatků z oblasti muzejní prezentace. Předmet je zaměřen především teoreticky, no výklad vychází z muzejní praxe, na které jsou demonstrování teoretické základy muzejní prezentace. Cílem předmětu je příprava studentů na praktické uplatnění poznatků, proto se zaměřuje na 4 tematicky ucelené oblasti:
1) základní terminologie, ve které je důležité nejen pochopit definice pojmů, ale také jejich uplatnění v praxi
2) teorie komunikace a múzejní komunikace jako způsob, kterým muzejní instituce sděluje zejména prostřednictvím své prezentační činnosti obsah sbírkového fondu
3) návštevník, pochopení kterého je klíčem k úspešné muzejní komunikaci a prezentaci, volba vhodného přístupu, koncepce a způsobu sdílení poselství výstav
4) příprava a realizace výstavních projektů, ktoré v základech dáva metodologický základ k vytvoření expozic a výstav
K úspěšnému ukončení předmětu je potřebné úspěšně absolvovat závěrečnou písomku.