Příprava projektu a projektové dokumentace

Pracovní skupina

PRACOVNÍ SKUPINA

Celá skupina by se měla shodnout na formulaci poslání, vlastní konkretizaci projektu, tedy co a pro koho se bude připravovat, případně realizovat.

Na základě vstupní analýzy vnitřního prostředí by mělo dojít k rozdělení členů pracovní skupiny – přidělení jednotlivých rolí ve skupině. Je samozřejmě možné pracovat tak, že všichni budou dělat všechno, ale spíš bych to nedoporučoval – je vhodné co nejdříve jasně zadat úkoly.

Poté by měla následovat důsledná analýza prostředí, vnitřní analýza a základní finanční rozvaha – jaké jsou vlastně reálné možnosti.

  • Vypracování dramaturgického plánu, scénáře.
  • Vypracování marketingového plánu, marketingový mix – problematika propagace.
  • Zajištění produkce
  • Vypracování konkrétní finanční rozvahy.

 koordinátor projektu

  • jedna vybraná osobnost, která má na starosti koordinaci projektu, domlouvá pracovní schůzky, komunikuje za skupinu s vyučujícím, dává dohromady materiály a schvaluje timesheety jednotlivých členů…

analýza „trhu“

  • Co musí skupina splnit, aby mohla projekt realizovat.
  • potřebnost projektu, „poptávka po zboží“, nasycenost trhu
  • jaké podobné aktivity se konají a s jakým úspěchem
  • v čem se můžeme lišit, v čem můžeme navazovat na úspěchy jiných

analýza cílové skupiny

  • pro koho je projekt určen a jaký to má na projekt dopad
  • pro koho by mohl být projekt určen
  • jaké potenciální cílové skupiny zůstávají neosloveny

dramaturgie

  • odborný scénář
  • naplnění obsahové stránky projektu
  • co, kým, kde a proč bude realizováno

propagace

  • korporátní kultura
  • formy reklamy
  • marketingová komunikace
  • komunikace s médii
  • tisková/ý mluvčí
  • (vizuální styl)
  • PR

produkce

  • kontakty, komunikace
  • zajištění hladkého průběhu akce
  • vybavení, zařízení, technické zázemí
  • zajištění technického personálu

finance

  • rozpočet projektu
  • zajištění finančních prostředků
  • grantová politika
  • fundraising
  • dobrovolníci
  • příjmy
  • předpokládané náklady
  • příjmy
  • účetnictví

doprovodné akce

  • přednášky
  • katalogy
  • doprovodné texty