--TÉMA-- Klíčová slova: --soubor klíčových slov oddělených čárkami, např. psychologie, osobnost, vývoj-- --- Anotace: --Jeden odstavec v rozsahu cca 800-2000 znaků popisující vaše téma i vaši přípravu. Nezačínejte uvozením, rovnou jděte k popisu, např. Apartheid označuje omezení svobody černošského obyvatelstva Jihoafrické republiky. Základními pojmy jsou … Cílem hodiny je především … Příloha obsahuje … Téma vznáší vyšší nároky na vyučujícího, proto …“ --- Prostředky: --např. výklad (2x10 minut), diskuse (5 minut), kvíz (5 minut), skupinová práce (4 minuty), video (3 minuty)-- --- Cíle: 1. --První didaktický cíl.-- 2. --Druhý didaktický cíl.-- 3. --Pokud je didaktickým cílem ‚porozumět pojmům‘ či ‚dokázat určit‘ nebo ‚seznámit se s vymezením ‘, pak zaprvé zvažte, jestli je znalost pojmů právě tím, co je v hodině cílem (a nikoli prostředkem), zadruhé uvádějte všechny tyto pojmy v rámci jediného cíle. Nezneužívejte tohoto didaktického cíle. Pojmy obvykle učíme proto, aby se žáci naučili rozhodovat, aplikovat, vytvářet, rozumět něčemu významnějšímu.-- --- Zdroje: 1. --První použitý zdroj-- 2. --Druhý použitý zdroj-- 3. … --- Příloha: --Pokud potřebujete něco přiložit, popište to sem. Všechny přílohy potom spojte do jediného souboru ve formátu . zip a pojmenujte ‚téma_priloha.zip‘-- --- Autor: --Vaše Jméno-- 1. Úvod --Pamatujte, že všechno v přípravě musí být didakticky úplné, rétoricky minimální a pedagogicky neutrální. Celá vaše příprava musí obsahovat všechny informace, které učitel v hodině potřebuje, zároveň ale musíte nechat volnost pro konkrétní pedagogický výkon. Na rozdíl od zadání dílčích workshopů zde nepište přesně, co má učitel říkat, nýbrž přesně, co má učitel vědět a jak má daný díl informace předat. Přípravu tedy vytvářejte jako soubor informací a formulací pro učitele, kterého neznáte a jehož pedagogický přístup nechcete nijak limitovat. Prostě buďte tak formulačně neutrální, jak jen to lze.-- --Využijte tučného řezu písma ke zdůraznění podstatných výrazů. Tohoto nástroje nezneužívejte.-- --[Důležité informace, které potřebujete připojit nad rámec samotné promluvy, např. organizační pokyny, očekávané reakce žáků, pište k odpovídajícímu místu do hranatých závorek. Používejte toto členění obezřetně, může to roztříštit práci. Následující část ukazuje, jak vřadit otázky. Jde o závazný postup a je třeba, aby ho tvůrci příprav dodržovali.]-- --Kdo z vás využije v přípravě otázku? Mám na mysli otázku skutečnou, nikoli rétorický nástroj auto-otázky: ty bychom měli používat všichni a docela často, ne?-- --[nikdo] Otázky mohou sloužit jako dobrý začátek činnosti. Dobře položená otázka dokáže ilustrovat problém i jeho důsledky, zároveň vybízí k samostatnému zapojení žáka.-- --[část] Dávejte pozor na to, ať otázkou nemaskujete chybějící výklad. Dobré otázky jsou mnohdy milníkem mezi průměrnou a vynikající přípravou.-- --Cílem úvodu je motivovat a orientovat žáky.— -- I úvod musí mít jasný didaktický cíl; nemůže to být jen prostá „aktivizace žáků“ otázkami, co si myslí o tématu.-- 2. Výklad --Pamatujte, že všechno v přípravě musí být didakticky úplné, rétoricky minimální a pedagogicky neutrální. Celá vaše příprava musí obsahovat všechny informace, které učitel v hodině potřebuje, zároveň ale musíte nechat volnost pro konkrétní pedagogický výkon. Na rozdíl od zadání dílčích workshopů zde nepište přesně, co má učitel říkat, nýbrž přesně, co má učitel vědět a jak má daný díl informace předat. Přípravu tedy vytvářejte jako soubor informací a formulací pro učitele, kterého neznáte a jehož pedagogický přístup nechcete nijak limitovat. Prostě buďte tak formulačně neutrální, jak jen to lze.-- --[Důležité informace, které potřebujete připojit nad rámec samotné promluvy, např. organizační pokyny, očekávané reakce žáků, pište k odpovídajícímu místu do hranatých závorek. Používejte toto členění obezřetně, může to roztříštit práci. Následující část ukazuje, jak vřadit otázky. Jde o závazný postup a je třeba, aby ho tvůrci příprav dodržovali.]-- --Znáte nějakého člověka vězněného za své názory?— --[Mandela] Nelson Mandela je dobrým příkladem názorového vůdce vězněného za své politické postoje.-- --[Kájínek, Rath] V jakém smyslu byli podle vás tito lidé vězněni kvůli názorům?-- -- Cílem výkladu je poskytnout žákům podstatné informace.— -- Výklad musí zaujímat alespoň 20 minut jedné výukové jednotky.-- 3. Závěr --Pamatujte, že všechno v přípravě musí být didakticky úplné, rétoricky minimální a pedagogicky neutrální. Celá vaše příprava musí obsahovat všechny informace, které učitel v hodině potřebuje, zároveň ale musíte nechat volnost pro konkrétní pedagogický výkon. Na rozdíl od zadání dílčích workshopů zde nepište přesně, co má učitel říkat, nýbrž přesně, co má učitel vědět a jak má daný díl informace předat. Přípravu tedy vytvářejte jako soubor informací a formulací pro učitele, kterého neznáte a jehož pedagogický přístup nechcete nijak limitovat. Prostě buďte tak formulačně neutrální, jak jen to lze.-- --[Důležité informace, které potřebujete připojit nad rámec samotné promluvy, např. organizační pokyny, očekávané reakce žáků, pište k odpovídajícímu místu do hranatých závorek. Používejte toto členění obezřetně, může to roztříštit práci. Následující část ukazuje, jak vřadit otázky. Jde o závazný postup a je třeba, aby ho tvůrci příprav dodržovali.]-- --Jak se dozvědět o tom, že žáci probrané látce porozuměli?-- --[Kvíz] Může jít o dobrý nástroj individuálního zkoušení či přípravy na zkoušení. Dozvíme se, zda konkrétní žák zná, pamatuje si a zvládne reprodukovat údaje.-- --[Parafráze] Omezená písemná parafráze hlavních sdělení hodiny je osvědčeným způsobem upevnění důležitých informací. Učitel však musí poskytnout i další činnost s těmito krátkými parafrázemi.-- -- Cílem závěru je zjistit, zda bylo dosaženo didaktických cílů hodiny.-- -- Každá příprava musí v Závěru obsahovat alespoň jeden z následujících modulů: upevňovací činnost (např. aplikace) / hodnocení třídy (např. řízená polemika) / hodnocení žáků (např. znalostní kvíz)