1 Využití korpusů při výuce češtiny jako cizího jazyka PLIN022 ÚKOL 6 – Skloňování substantiv, G sg. Kongruence koncovek G sg. Mi -a a -u Skloňování substantiv Paradigma zjednodušené na 3 deklinační skupiny („tvrdá, měkká, ostatní“) Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště4 Lekce 10 ČKZK1 G sg. se v komunikaci využívá pro vyjádření směru odkud kam? (srov. L sg., lokace kde? už v lekci 6) G sg. x L sg. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště6 Skloňování substantiv – genitiv sg. Mi (vzor hrad, les) Mgr. et Mgr. Radim Ošmera, Ph.D. (PdF MUNI a ) https://www.radimosmera.cz/jak-ucit-cestinu/ • Jak učit češtinu pro cizince: nevyžádané rady pro začínající lektory: 17: zákeřné otázky a co s nimi A co když princezna nechce do obchodu, ale do kostela? https://www.youtube.com/watch?v=6uta326qVqk →IJP https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=221#nadpis4 → konText, syn2020 Genitiv sg. Mi (vzor les, hrad) – IJP 8 Genitiv sg. Mi (vzor les) – syn2020 [tag="N.IS2.*" & word=".+a"] ! sýra/sýru SyD (?) A. Zasina (2023). Korpusová cvičebnice..., s. 88–89. Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště10 11 14323 34 99,76 0,24 vždycky nikdy 14323/(14323+34)*100 Betléma betlému klína klínu prostředku prostředka