PSBA027 Zadání semestrálního projektu Ve skupině napište krátký výzkumný článek reportující originální výzkum na libovolné téma, které bude vyžadovat využití moderních technologií, jako například eye-tracking, virtuální realita, EEG a jiné. Výzkum bude pouze hypotetický (není nutné sbírat či vymýšlet data), avšak musí být realistický! Deadline odevzdání je 21.11.2024vč. Článek a bonusovou úlohu do odevzdávárny vkládejte jeden za celou skupinu. Bližší požadavky jsou uvedeny v bodech níže. *Článek musí být napsán profesionálně. Dodržujte APA formát (písmo velikosti 12, Times New Roman, dvojité mezery). Doporučujeme nahlédnout do APA publikačního manuálu, my do něj nahlédneme. Vyhněte se trpnému rodu až na případy nutnosti, tj. "bylo predikováno" je správně "predikovali jsme". *Článek musí obsahovat všechny důležité sekce. Subsekce v části metod budou záviset na tom, zda se rozhodnete využít kvalitativní, kvantitativní či smíšený výzkumný design. Při psaní můžete využít Checklist na konci tohoto dokumentu, podle kterého budou projekty hodnoceny. *Skupiny a prezentace. Projekty budou vypracovávány ve skupině. Skupiny můžete tvořit po 5-6 studentech a finální sestavu zapsat do k tomu určené tabulky. V této skupině budete projekt na konci semestru také prezentovat (nemusí prezentovat všichni). Prezentace může trvat maximálně 10-15 minut, během kterých musíte přehledně shrnout klíčové části výzkumu. Dbejte na rétorické zásady, Váš projev se bude počítat do celkového hodnocení projektu. *Konzultace. Svou skupinu v tabulce můžete připsat také k "mentorovi", se kterým můžete svůj projekt během semestru konzultovat. Při výběru mentora můžete přihlédnout k jeho výzkumnému zaměření a zkušenostem s různými technologiemi. Doporučujeme projekt s mentorem konzultovat alespoň jednou (případně po dohodě s mentorem i vícekrát), ideálně až budete mít o Vašem výzkumu konkrétní představu. Konzultace jsou možné online a s mentorem se na nich můžete dohodnout prostřednictvím e-mailu. Žádat o první konzultaci s mentorem lze nejpozději do čtrnácti dnů před termínem odevzdání projektu. *Bonusový úkol. Pro získání 5 bonusových bodů odevzdejte do odevzdávárny předmětu dokument se seznamem APA citací 5-6 publikací, na kterých budete zakládat Váš projekt, a které pravděpodobně ocitujete v článku. U každé publikace popište 2-3 větami její význam pro Vaši studii, tzn. čím pro Vás bude důležitá. V případě, že bonusový úkol splníte, přidejte tento seznam do příloh článku a vyznačte v referencích článku tučně ty zdroje, které byly bonusovém úkolu zahrnuty. Deadline odevzdání bonusového úkolu je 24.10.2024vč. *Hodnocení. Celkové hodnocení bude na základě důsledného zpracování výzkumného článku podle Checklistu níže a odprezentování výzkumu na konci semestru. Pro úspěšné ukončení předmětu musíte za skupinu získat minimálně 28 ze 40 bodů (70%). Zároveň požadujeme abyste do příloh článku uvedli seznam autorů (členů skupiny) a specifikovali individuální role při přípravě projektu (např. rešerše literatury, sestavení tématu, cílů, hypotéz výzkumu, psaní textu, designování experimentů, popis měřicích nástrojů, návrhy analýz, prezentování apod.). Členové skupiny mohou plnit několik funkcí (např. Autor 1: psaní textu, návrhy analýz; Autor 2: psaní textu, prezentování výzkumu, atd.). Ke každému autorovi také přidejte procentuální podíl práce na projektu. Členové skupin s příliš velkými nepoměry v podílech práce mohou být hodnoceni odlišně (tj. freeridery netolerujeme). Checklist Před začátkem práce na projekte zapište složení své skupinky do tabulky (Hárok 1) Stylistika, úprava článku a realističnost výzkumu (max. 5b) Na úvodní straně je uveden stručný a přiléhavý název studie, autoři (včetně korespondenčního autora), afiliací, konfliktu zájmů a případný (hypotetický) zdroj financování výzkumu. (2b) Článek je v dokonalém APA formátu, včetně popisů obrázků, grafů, referencí. (2b) Výzkum by bylo možné realizovat z pozice výzkumníka/výzkumného týmu v ČR. (1b) Sekce a obsah článku (max. 25b) Stručný abstrakt (max. 220 slov). (2b) Stručná, ale kvalitní teoretická část (max. 2 normostrany), v jejímž závěru je popsána mezera v poznání, cíle výzkumu, výzkumné otázky a/nebo hypotézy. (5b) V sekci metoda je popis potřebného výzkumného vzorku, zabezpečení etiky výzkumu, výzkumného designu (kvantitativní/kvalitativní/smíšený, mezisubjektový/vnitrosubjektový), měřicích nástrojů (např. dotazníky, behaviorální úkoly, technologie), procedury, analýzy dat, případně hypotetického pilotního měření. Správná terminologie, relevance. (5b) V sekci výsledky je stručný popis předpokládaných výsledků. Je specifikováno co by se mělo pomocí navržených analýz zjistit a jak to odpoví na výzkumné otázky/hypotézy. (3b) V závěru článku je diskuse (max. 2 normostrany), v níž je zamyšlení nad možným přínosem předpokládaných výsledků k současnému poznání, nad limity výzkumu a nad možnostmi navazujícího zkoumání daného tématu. V diskusi se také diskutují klady a zápory použitých materiálů, technologií a designu výzkumu a zamýšlí se nad alternativními způsoby jakými se mohlo dané téma zkoumat. (5b) Článek končí shrnujícím odstavcem (shrnutí) celého výzkumu. (2b) Jako poslední je uveden seznam referencí a přílohy. Přílohy mimo jiné obsahují specifikaci individuálních rolí autorů při přípravě projektu (viz. *Hodnocení). (3b) Prezentace projektu (max. 10b) Projekt je odprezentován srozumitelně, tak že je jasné co je dosavadní poznání, jak jej hypotetická studie rozšiřuje (/replikuje), jakými metodami, jaké výsledky se očekávají a co by znamenaly pro stav současného poznání. (6b) Prezentující dbají na zásady rétoriky. (2b) Powerpointová prezentace nepůsobí zahlcujícím dojmem, ale jako doprovodný podkladový materiál pro ukotvení posluchače ve výkladu. (2b) *Bonusový úkol (max. 5) Bonusová úloha byla odevzdána do odevzdávárny před deadlinem, splňuje požadavky a byla přiložena do příloh článku (odevzdaného před deadlinem) s vyznačenými zahrnutými publikacemi. (5b) Před prezentací práce zapište kdy chcete prezentovat do tabulky (Hárok 2; přibude po deadline)