Signování ROR podle Exnera Lokalizace* – kde se odpověď nachází, použiju lokalizační tabulky W – celek D – detail Dd – drobný detail S – meziprostor Vývojová kvalita* - jak jsou percepty propojené + - syntetická odpověď, 2+ objekty s nárokem na tvar v interakci o – obrysová odp., 1 objekt s nárokem na tvar, nebo víc objektů bez interakce v/+ - 2+ objekty bez nároku na tvar v interakci v – vágní odpověď, objekty bez nároku na tvar a bez interakce Determinanty* – čím je odpověď determinovaná, „proč“ vznikla F – odpověď det. jenom tvarem, obrysem skvrny Pohyby – M-lidský pohyb, FM-zvířecí pohyb, druhově přiměřený, m-pohyb neživých věcí Barvy • chromatické: C – čistě barvová odpověď, CF – barva primární, tvar sekundární, FC – tvar primární, barva sek., Cn – jmenování barvy • Achromatické: C´ - čistě achromatická barva (černá, šedá, bíla), C´F – barva prim, tvar sek., FC´-prim. tvar, barva sek. Šerosvit • V – vista odpovědi, šerosvit vytváří dojem 3D, hloubky, rozlišuji FV, VF, V • T – taktilní odp., šerosvit vytváří taktilní, dotekový vjem, rozlišuji FT, TF, T • Y – difúzní šerosvit, odp. je determinovaná šerosvitovými charakteristikami, ale nepatři pod V ani T, rozlišuji FY, YF, Y Tvarově dimenzionální odp. – FD – dojem 3D užitím jenom obrysu (F), na něco se koukáme z dálky, ze spodu, nebo jeden objekt je za druhým Párová odp. – (2) – v odp. jsou zdůrazněny symetrické charakteristiky (mimo anatomie, která je fyziologicky párová - ledviny, plíce) Reflexní odp. – Fr, rF, něco se odráží Formová kvalita* - nakolik odp. odpovídá reálnému objektu, nakolik se na něj podobá, vyčtu ji z tabulek + - odp. s dobrým tvarem, obohacená o další výklad o – odp. s dobrým tvarem, kterou můžeme lehce identifikovat, tvar „odpovídá“ realitě u – neobvyklá odp., stále ji dokážeme identifikovat, když ji proband popíše, nevyskytuje se však často - Mínusová odp., tvar neodpovídá reálnému objektu, narušuje kontury skvrny, domýšlí si kontury Obsahy* - „co“ se v odpovědi nachází H, (H), Hd, (Hd), Hx A, (A), Ad, (Ad) Bt, Ls, Na, Ge, Cl An, Xy, Sx, Bl Sc, Hh, Fd, Fi, Ex Ay, Art, Cg, Id Populární odpovědi I. W Motýl, Netopýr II. D1 Zvíře III. D9 Lidské figury IV. W nebo D7 Člověk, čl. podobná bytost V. W Netopýr, motýl VI. W nebo D1 Zvířecí kůže VII. D1 nebo D9 Lidská hlava nebo tvář VIII. D1 Celá zvířecí figura IX. D3 Člověk, člověku podobná figura X. D1 Pavouk, krab Z-skóre ZW – celek s DQ +, o, v/+ ZD – přiléhavé oblasti ve smysluplném vztahu ZA – vzdálené oblasti ve smysluplném vztahu ZS – bíla plocha integrovaná do odpovědi, ne jenom bíla plocha Speciální skóry Neobvyklé verbalizace • Odchylná verbalizace o Odchylná verbalizace (DV1-2) – neologismus, redundance o Odchylná odpověď (DR1-2) – nepatřičná fráze, zabíhává odp. • Nepatřičné kombinace o Inkongruentná kombinace (INCOM1-2) – 1 objekt má nepatřičnou vlastnost o Fabulovaná kombinace (FABCOM1-2) – 2+ objekty v nepatř. vztahu o Kontaminace (CONTAM) – 2 percepty se prolínají do jednoho • Neadekvátní logika (ALOG) – užití neadekvátní logiky k tvorbě nebo vysvětlení odpovědi Perseverace (PSV) – 1. V rámci tabule, 2. Obsahová perseverace, 3. Mechanická perseverace Speciální obsahové charakteristiky: Abstraktní obsah (AB) – odp. s obsahem Hx nebo specifický symbolický význam Kooperativní obsah (COP) – lidský pohyb, činnost kooperativního rázu Agresivní obsah (AG) – lidská agresivní činnost Morbidní obsah (MOR) - objekt má dysforický pocit; je inditifik. jako mrtvý zničený atd. Dobré a špatné lidské odpovědi (GHR, PHR) – při H odp., kódujeme podle tabulky Osobní odpovědi (PER) – je užitá osobní zkušenost v odp. Barvová projekce (CP) – identifikace barvy na achrom. oblasti/karte