Ve studijních materiálech najdete následující text a pečlivě si jej pročtěte (níže s ním budete dále pracovat) PETTY, G. Cíle a úkoly. In Moderní vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1996. s. 299-311 /// Zkuste si odpovědět na otázku: Jaký je podle Vás vztah cílů a hodnocení žáka? A proč je důležité, aby byl cíl formulovaný na žáka? Jaký je rozdíl mezi následujícími cíli? „Připravit žáky k celoživotnímu učení, profesnímu, občanskému i osobnímu uplatnění.“ „Žák vyjmenuje tři představitele renesančního malířství.“ Zkuste odpovědět na to, jaký by měl být vztah mezi dlouhodobým cílem (obecným cílem) a krátkodobým cílem (učebním požadavkem)? – Vycházejte s četby Pettyho. Zamyslete se nad tím, který krátkodobý cíl neboli učební požadavek je lépe formulovaný? „Představím žákům dílo Michelangela.“ „Žák rozpozná tři Michelangelova díla a dokáže je časově zařadit na polovinu století.“ Dále si dohledejte pravidlo SMART a projděte si jeho definici při specifikování vzdělávacích cílů. Následně si zkuste cvičně formulovat konkrétní vzdělávací cíle z esteticko-výchovné oblasti dle pravidla SMART a dle domény, na kterou se zaměřují. Jsou to cíle: a) kognitivní b) afektivní c) psychomotorické Ke každé doméně prosím navrhněte vždy jeden konkrétní příklad esteticko-výchovného cíle. Vaše příklady si projdeme na začátku hodiny příští týden.