Dramatická výchova pro učitele estetické výchovy I.

Úkol na příští hodinu (16.listopadu)



Na příští hodinu si připravte složený podnět, který bude stimulem k příběhu

souvisejícímu s estetickou výchovou (umělecká osobnost, literární nebo filmová

postava, dějinná epocha...).

Koncept složeného podnětu do našeho prostředí přinesl učitel dramatu John

Somers. V jeho interaktivním divadle prostřednictvím složeného podnětu dochází k

prvnímu kontaktu hlavní postavy příběhu a diváků. Složený podnět je spouštěcím

momentem k představení a jeho hlavní myšlenkou je vtáhnout diváka do příběhu, na

němž se bude později podílet. Lze jej popsat jako rekvizitu skrývající v sobě

příběh hlavní postavy, zachycený v drobných detailech – dalších

rekvizitách, věcech (složeným podnětem je tak například školní batoh hrdiny

dramatu s jeho osobními věcmi).

Svůj složený podnět můžete přinést buď v podobě hmotných předmětů, nebo na (vytištěných) fotografiích. Postačí 2-3 předměty.