Návod flashové animace:
- Uděláme si vrstvu "pozadí" a zvolíme si patřičnou barvu a vrstvu uzamkneme.
- Vytvoříme další vrstvu a nazveme ji "bakterie1", k této vrstvě vytvoříme motion guide a po nakreslení křivky, po které se bude pohybovat bakterie, tuto vrstvu uzamkneme.
- Ve vrstvě "bakterie1" si nakraslíme bakterii a převedeme ji na symbol typu graphic. Tuto bakterii poté přichytíme na počátek křivky pohybu. Do prvního snímku vložíme klíčový snímek.
- Rozsah zvolíme na 50 snímků.
- Do vrstvy "bakterie1" vložíme motion tween a na 50. snímek vložíme klíčový snímek, ve kterém bakterii přesuneme na druhý konec vodící křivky. Vrstvu můžeme uzamknout.
- Obdobný postup je v další vrstvě "bakterie2" s tím rozdílem, že počáteční klíčový snímek je posunut až na snímek číslo 13, aby se bakterie neobjevily v animaci ve stejném čase.
- Poté vytvoříme vrstvu "biofilm". Rozsah volíme 115 snímů. Na 50. snímku vytvoříme klíčový snímek, kde si vytvoříme symbol typu movie clip, což je základ vznikajícího biofilmu.
- Na snímku 88. vytvoříme klíčový snímek a symbol typu movie clip zvětšíme do požadované velikosti. Mezi snímky 50. a 88. vložíme motion tween. Vrstvu uzamkneme.
- Vytvoříme vrstvu "bakterie3", pro níž opět vytvoříme motion guide. Rozsah volíme 115 snímků. Na snímku 88 vytvoříme klíčový snímek, kdy se opět na biofilmu objeví bakterie. Tato bakterie opustí biofilm podle křivky zvolené v motion guide. 115. snímek je opět klíčový, kdy je bakterie přichycena na opačná konec vodící křivky. Vrstvu uzamkneme.
- Dále vytvoříme vrstvu "tlačítka" s rozsahem 115 snímků. Klíčové snímky vložíme do 2. a 115. snímku.
- Ve snímku číslo 1 si namalujeme tlačítko "Spustit", které převedeme na symbol typu button. Ve snímku 115 si vytvoříme tlačítko "Znovu" a opět jej převedeme na symbol typu button.
- Vybereme tlačítko na 1. snímku a otevřeme panel actions a vložíme kód "on (press) {gotoAndPlay(2)}" ten také vložíme k tlačítku "Znovu". Vrstvu uzamkneme.
- Nakonec vytvoříme vrstvu "skripty", kde animaci zastavíme na 1. a 115. snímku kódem "stop();". Vrstvu uzamkneme.
- Tím jsme tvorbu animace ukončili a snad by měla i fungovat .