Obecná a alternativní didaktika VI. přednáška 27. 3. 07 Mgr. Gabriela Fišarová Fáze výuky, vyučovací hodina Učitel a žák jako činitelé výuky, Komunikace ve vyučování. Literatura: Doporučuji nahlédnout do kterékoli obecné didaktiky(např. zadány na začátku semestru) Vacínová, T. http://www.prosperita-ops.cz/download/pdf/kurz-andragogiky.pdf PŘÍPRAVNÁ FÁZE 1. Stanovení CÍLE 2. Definování CÍLOVÉ SKUPINY 3. Strategie MOTIVACE 4. ČAS a MÍSTO realizace – kdy, jak dlouho, kde 5. Promýšlení OBSAHU 6. Volba FOREM a METOD výuky 7. Příprava ÚKOLŮ 8. Konzultace s kolegy, vedením…. 9. FINANČNÍ ROZVAHA REALIZAČNÍ 1. PŘÍPRAVA TĚSNĚ PŘED Kontrola techniky Hygiena učebny 2. PRŮBĚH Zahájení Program - oznámení cíle, tématu, časový plán Motivace 3. VÝUKA Expozice – vytváření vědomostí a formování návyků a dovedností 4. KONTROLA Aplikace Dotazy posluchačů Diagnostika - ověření znalostí, dovedností 5. ZÁVĚR Shrnutí poznatků Návody k aplikaci v praxi Vyhodnocení (beseda, dotazy 6. HODNOTÍCÍ FÁZE vyhodnocení reakcí posluchačů posouzení dosažení projektovaných cílů reakce vedení náměty pro zlepšení / optimalizaci 􀂾 FÁZE 1. MOTIVACE 2. EXPOZICE 3. FIXACE 4. DIAGNÓZA 5. APLIKACE 3. HODNOTÍCÍ – postinteraktivní