Škola pro zvířátka Bylo nebylo, jednou se zvířátka rozhodla, že musí udělat něco prevratného, aby se vyrovnala s problémy nového světa, a tak zorganizovala školu. Byl stanoven učebni p r ogr-ain Školy, který se skládal ze čtyř předmětů: běhu. Šplhu, 'plaván! a létání. Aby byla administrativní práce usnadněna, všechna zvířátka absolvovala všechny předměty, Kačer byl výtečný plavec, lepši než Jeho učitel«, a měl výborné známky i v létáni, jenže běhání mu moc neslo. A protož© mél z běháni Spatné známky, musel zůstávat po škole a omezit 1 plaváni, aby mohl trénovat běhání. Trénoval tak dlouho a úporné, až se mu blány na nohou celé opotřebovaly a potrhaly, takže 1 v pláváni skončil jako průměrný. Ale průměrnost byla v této škole přijatelná a krorné kačera si s tim nikdo hlavu nelámal. v běhu začal zajíc hned na vrcholu třídy, ale nervově se zhroutil, protože učitel dával příliš velký důraz rm plaváni. Veverka byla výborná ve šplháni, ale byla celá \\e:rK>óz\rí. v hodinách létáni, kde Ji učitel nutil, aby létala ze země nahoru, místo z vrcholku stromu dolů. A tak začala trpět křečemi a velkou únavou, až dostala trojku ze šplháni a čtyřku v běhu. CJrel. to byl hotový průšvlhář. který musel být stále napomínán a trestán. v hodinách šplhání byl vždy z celé třídy první na vrcholku stromu, ale vymáhal si, že bude používat svůj vlastni způsob, jak se tam dostat. Abnormálni úhoř, který uměl skvěle plavat a též trošičku běhat, šplhat a létat, dosáhl celkově nejvyššího průměru, a tak mu byl přidělen slavnostní projev na závěr Školního roku. Krtková do této školy vůbec: nechodili a vzpouzeli se platit školné, neb úřady nechtěly do vyučování zařadit ryti a stavění brlohu. Své děti poslali do učeni k Jezevoům a později se spojili se svišti a sysly a založili úspěšnou soukromou Školu. Valně pretlož&no .ir atigli'.akého or iylrtálu "The animal school". Napsal Dr.R Ji Jte&v&s, prv ložil Standa Křtil.