Globalizace médií

   

   Je jednním z mnoha projevů globalizace jako takové. Má dva základní aspekty. Prvním je rychlé
   a masivní rozšiřování mediálních obsahů v celosvětovém měřítku, přizpůsobování podoby
   mediálních produktů pro jejich užití v různých kontextech. Jeden mediální produkt bývá využit
   pro různá sociokulturní prostředí, čímž se obsah různých světových médií stále více sbližuje.

   

   Druhým aspektem globalizace médií je proměna v reálné konfiguraci i v subjektivním vnímání
   času a prostoru, což dle Grosssberga znamná, že lidé na celém světě mohou sledovat a sledují
   tytéž události v reálném čase. Pro globalizaci jako takovou je typické "přemosťování místa a
   času", které je přičítáno právě moderním, elektronickým médiím, která mohou poskytovat a
   poskytují okamžitou zprostředkovanou zkušenost z libovolné části světa. Tomlinson k tomu
   dodává, že i když nárůst fyzické mobility je důležitým aspektem globální modernity jako
   takové, pro většinu lidí není důsledkem globalizace cestování, ale to, že zůstávají doma,
   neboť moderní média mu přinášejí "svět v obýváku".

   

   

   Blíže viz též:

   ·        Ehl, M.: Globalizace pro a proti. Academia, Praha 2001

   ·        Giddens, A.: Důsledky modernity, Sociologické nakladatelství, Brno 2002

   ·        Giddens, A.: Modernity and Self-Identity, Polity press, Cambridge 1991

   ·        Grossberg, L: Cultural studies, Routledge, New York, USA 1992

   ·        Thompson, J.: Media and modernity, Karolinum, Praha 2004

   ·        Tomlinson, J: Globalization and Culture, Cambridge, Great Britan, 1999