HODNOCENÍ ŽELEZNIČNÍ SÍTĚ V KRÁLOVEHRADECKÉM KRAJI Anna Sedunková,Jaroslav Biolek,Silvie Klapalová,Dominik Prymš Hodnocení sítě ve třech obdobích *I. Období – do konce roku 1870 - počátek rozvoje tratí v HK kraji *II. Období – do konce roku 1890 - velký rozmach *III. Období – do současnosti - stagnace I.Období – do konce r.1870 I.Období – do konce r.1870 α index = 0 β index = 0,667 γ index = 0,2857 Cyklické číslo = 0 II. Období do konce r.1890 II. Období do konce r.1890 α index = 0,0328 β index = 1 γ index = 0,3548 Cyklické číslo = 3 III. Období do současnosti III. Období do současnosti TABULKA KONEKTIVITY Závěr *HK kraj má velmi hustou síť *Růst konektivity během jednotlivých období *Všechny tratě vznikly do roku 1908 *V r. 1976 zrušena trať Smidary – Vysoké Veselí *Osobní doprava zrušena na trati Hněvčeves – Smiřice (2004) *Odbočka Plačice – Opatovice nad Labem (Pu kraj) slouží rovněž pouze k nákladní dopravě Závěr *Tratě do Polska: z Meziměstí slouží také pouze k nákladní dopravě, z Královce - opuštěna *Největšími uzly jsou: Hradec Králové, Ostroměř, Chlumec nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí, Stará Paka… *Non-planární graf současné sítě – kříží se tratě Trutnov–střed – Teplice nad Metují, Trutnov-Poříčí - Starkoč