HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ: ŽELEZNIČNÍ SÍŤ OLOMOUCKÉHO KRAJE Tereza Gimunová, Eva Leligdonová, Kamila Mlejnková, Jana Svobodová Zpracování § Železniční síť v letech 1870, 1885, 1914 § Od roku 1914 minimální změny § Problém: návaznost na sítě okolních krajů § Dva důležité uzly: Olomouc, Přerov Zpracování § Shimbelova matice: minimální vzdálenosti potřebné ke spojení jednotlivých vrcholů § Alfa index: počet cyklů ku maximálnímu možnému počtu cyklů § Beta index: počet hran ku počtu vrcholů § Gama index: počet hran ku maximálnímu možnému počtu hran Shimbelova matice 1870 Indexy 1870 § Nejlépe/nejhůře dostupné uzly: Olomouc, Přerov, Říkovice/ Hoštejn, Zábřeh, Hranice na Moravě § Alfa index: α = u/(2v-5) u = e – v + p Indexy 1870 § Beta index: β = e/v § Gama index: γ = e/emax emax = 3(v – 2) Shimbelova matice 1885 Indexy 1885 § Nejlépe/nejhůře dostupné uzly: Olomouc, Červenka, Senice na Hané/ Podlesí, Hranice, Hustopeče n. Bečvou § Alfa, Beta, Gama index: Shimbelova matice 1914 Shimbelova matice 1914 Indexy 1914 § Nejlépe/nejhůře dostupné uzly: Červenka, Litovel, Bludov/ Hustopeče n. Bečvou, Zlaté Hory, Javorník § Alfa, Beta, Gama index: Závěr § Od roku 1914 zanikly dvě tratě: Kojetín-Tovačov (1981) Nezamyslice-Kovalovice (1998) § Vývoj železnice směrem do hor § Postupné propojování uzlů a napojování dalších Zdroje § Pavlíček, S.: Naše lokálky. Dokořán, Praha 2002, 156 str. § http://www.people.hofstra.edu/geotrans/eng/ch2en/appl2en/ch2a1en.html Děkujeme za pozornost.