Osobní železnice v jižním Ontariu Jan Drbůšek, Boris Hůlka, Lukáš Vrabec, Petr Voda Úkol 1. Matice topologických vzdáleností (Shimbelova matice) - min. počet hran potřebných ke spojení dvojice vrcholů 2. Výpočet Shimbelova indexu - sumace počtu hran ke spojení se všemi ostatními vrcholy - nalezení topologicky nejlépe / nejhůře dostupných vrcholů • Výpočet indexů a jejich interpretace - míry konektivity grafu, vyšší hodnota → růst konektivity § alfa index - počet cyklů ku maximálnímu možnému počtu cyklů α = u / (2v – 5) § beta index - počet hran ku počtu vrcholů β = e / v § gama index - počet hran ku maximálnímu možnému počtu hran γ = e / 3(v – 2) 1915 Shimbelova matice 1966 Shimbelova matice 2001 Shimbelova matice Výsledky Závěry • Významné změny • Změny v dostupnosti míst v síti • Omezení počtu spojovaných měst i jejich spojnic • Výrazný pokles konektivity pomocí železnice v meziměstské dopravě • Problematický rok 2001 • kolaps systému a jeho restrukturalizace v druhé polovině 20. století