Zápis ze schůze pedagogické komise 19. 1. 2009 Přítomni: podle prezenční listiny Program: 1. Dny otevřených dveří 2. Reakreditace oborů se zaměřením na vzdělávání 3. Různé 1. Dny otevřených dveří se konají v sobotu 23. 1 a v úterý 26. 1. 2010 Chemické a biochemické prezentace se konají od 10.00 do 14.00 v Bohunicích, ostatní obory v areálu Kotlářská 2 od 9.00 do 14.00 hod. U matematických, fyzikálních, geologických a geografických oborů budou prezentace v 9.00 a v 11.00 hod. Odpovědné osoby: matematika ­ prof. Kučera, doc. Čadek fyzika ­ doc. Bochníček, dr. Bočánek biologie ­ dr. Koubková, dr. Lízal geografie ­ dr. Herber geologie ­ doc. Melichar, dr. Ivanov chemie ­ doc. Nečas biochemie ­ doc. Janiczek studijní odd. ­ M. Lázenská Na studijním oddělení budou připraveny pro uchazeče brožury o fakultě a o přijímacím řízení. K vyzvednutí budou v pátek, nebo v sobotu od 8.00 hod. Uchazeči by měli být upozorněni na možnost prohlídky Ústřední knihovny a skleníků BZ. Otevřen bude i bufet v areálu fakulty. 2. Reakreditace oborů se zaměřením na vzdělávání V letošním roce končí platnost akreditace bakalářského studijního oboru Biologie se zaměřením na vzdělávání. Vzhledem k tomu, že ostatním oborům se zaměřením na vzdělávání končí akreditace až v roce 2012 nebo 2014, byla AK požádána o prodloužení akreditace o dva roky. Z předběžných jednání lze ovšem usuzovat, že platnost akreditace bude prodloužena pouze o jeden rok. AK by měla o prodloužení rozhodnout na svém zasedání dne 27. 1. 2010. Podle Doporučení stálé pracovní skupiny AK je třeba v rámci nových akreditací výrazně zvýšit počet kreditů připadající na předměty společného základu. Z tohoto důvodu bude nutné požádat o reakreditaci všech oborů se zaměřením na vzdělávání (v bakalářském studiu) a učitelství pro SŠ (v navazujícím magisterském studiu). Na fakultě je ustanovena pracovní skupina, která se přípravou těchto reakreditací bude zabývat, ve složení: matematika ­ Doc. Fuchs, fyzika ­ (v jednání), chemie ­ doc. Nečas, biologie ­ dr. Koubková, doc. Řehák, dr. Rotreklová, geografie ­ dr. Herber, geologie ­ doc. Melichar. 3. Různé: 3.1 Bloková výuka Vzhledem k povaze studia na Přírodovědecké fakultě je bloková výuka možná jen ve výjimečných případech. Je přitom nutné dodržovat následující zásady. 1. O tom, které kurzy budou vyučovány formou blokové výuky, rozhoduje pověřený ředitel ústavu. 2. Termíny kurzů vyučovaných blokově zaměstnanci PřF nebo MU musí byt zveřejněny v IS před začátkem období pro zápis předmětů. 3. Povinné a povinně volitelné kurzy vyučované blokově zaměstnanci PřF nebo MU lze přitom zařazovat pouze (a) do prvního týdne výuky, (b) do posledního týdne výuky, (c) na stanovený den v týdnu. V případech (a) a (b) je pro daný obor a ročník v nutné míře zkráceno období pravidelné výuky dle týdenního rozvrhu. Varianta (c) připadá v úvahu pouze v případě, že nedojde ke kolizi s jinými předměty, které jsou pro daný obor povinné nebo povinně volitelné. 4. V mimořádných případech (kurz vyučovaný hostujícím profesorem nebo externistou, laboratoř sloužící k výuce je z nepředvídaných důvodů dostupná pouze omezenou dobu semestru apod.) rozhodne o zařazení výukového bloku ředitel ústavu, jde-li o závažnější změny rozvrhu děkan. 3.2 ECTS pan proděkan Munzar poděkoval všem členům za spolupráci 3.3 Bakalářské práce a diplomové práce v jiném jazyce K jazyku bakalářských a diplomových prací ­ v oborech akreditovaných v českém jazyce má být i závěrečná práce zpravidla v českém jazyce. Děkan povolí výjimečné odevzdání práce v jiném jazyce (obvykle slovenština nebo angličtina) na základě písemné žádosti studenta opatřené souhlasným vyjádřením vedoucího práce a ředitele ústavu. Za postačující se považuje, když je na písemném zadání práce, které je vedoucím a ředitelem podepsáno, uvedeno, v jakém jazyce bude práce vypracována. Je třeba ošetřit prerekvizitami v ISu předměty vypisované v několika variantách (těžší, lehčí ­ s různým počtem kreditů), zároveň musí být opraveny ­ správně nastaveny i kontrolní šablony. V letošním roce bude opět realizován rozvojový projekt ,,Podpora tvůrčí činnosti talentovaných studentů" ­ studentští asistenti. Proděkan požádá ústavy o návrhy z řad studentů magisterského studia. Ústavy dodají návrhy do 2. února 2010. Z naší fakulty by se mělo jednat o cca 20 studentů, kteří budou pobírat měsíční stipendium ve výši 1500,- Kč. Na studijní oddělení je třeba do 31. ledna 2010 nahlásit termíny pro odevzdání bakalářských a diplomových prací pro jarní semestr tohoto akademického roku. Tyto termíny je třeba rovněž zveřejnit na webu ústavu. Zapsala: M. Lázenská Četli: Prof . Z. Došlá Doc. D. Munzar