1. Jakým způsobem ovlivňuje (dle Simmnose) občanská společnost další aktéry: národní vlády, mezinárodní instituce, lokální a národní firmy? 2. Jaké rozlišujeme koncepty organizačních forem INGO (popište, uveďte výhody, nevýhody a příklady) 3. Co je to měkká síla? Jakými nástroji ovlivňování disponuje stát a jakými občanská společnost? 4. Jaké je teoretické pozadí národa a nacionalismu? Jak se liší pohled E. Gellnera a A. Smithe? 5. Co víte o konceptu sítí? 6. Spolupráce mezinárodních forem (ziskového sektoru) a NGO v rozvojových zemích: přínos stran, možné výstupy… 7. Co je to marketingový mix a čím je tvořen? 8. Co je to SWOT analýza? 9. Co je to STEP analýza? 10. Jak a na základě jakých kritérií mohou subjekty segmentovat trh? 11. Jaké strategie může organizace v marketingovém plánování zvolit? 12. Co je to sociální marketing? Jakých nástrojů využívá? Jaké cíle si stanovuje (na základě čeho?)? 13. Co je to udržitelnost? Co je to udržitelný rozvoj? 14. Co je to Cause Related Marketing? 15. Co jsou společné a komunitární politiky EU? Přiřaďte politiku XY ke společné či komunitární politice. 16. Co víte o evropské veřejnosti a evropské veřejné sféře? 17. Co je to identita? Jak ji můžeme rozdělovat? Jak se proměňuje z historického hlediska? Porovnejte identitu v tradiční a moderní společnosti. 18. S jakými hlavními kódy konstruování identity přichází E. Shils? 19. Jakými cestami mohou subjekty občanské společnosti (NNO) uplatnit svůj vliv v EU? 20. Jakou podobu mají celoevropské sítě NNO? Proč vznikají? Jaké jsou přínosy a negativní aspekty síťování? Uveďte příklad jednoho z členů Civil Society Contact Group, čím se zabývá? 21. Jakou roli hrají NNO v programování? (Tvorba programů pro čerpání finančních prostředků z EU) 22. Které fondy jsou využívány jako nástroje politiky hospodářské a sociální soudržnosti? 23. Které ministerstvo koordinuje a vytváří metodiku politiky hospodářské a sociální soudržnosti? 24. Kdo je řídícím orgánem OP LZZ? 25. Kdo je řídícím orgánem OP VK? 26. Jaké jsou cíle Evropského sociálního fondu - zaměření? 27. Co je to audit; evaluace; kontrola ex-post, ex-ante, interim; monitoring? 28. Co jsou to horizontální témata? 29. Co je to strategie udržitelného rozvoje? (EU úroveň a ČR) 30. Jaké problémy mohou vyvstávat ze spolupráce NGO z „bohatého severu“ a „chudého jihu“? 31. Co víte o hnutí LGBT v Latinské Americe? 32. Co je to gender? Znáte nějaký genderový projekt realizovaný NNO? 33. Jaké postoje k homosexualitě můžeme najít ze strany občanské společnosti? 34. Co je to transgender? 35. Co je to sociální kapitál? (bonding/bridging) 36. Jak se vyvíjel koncept kultury? 37. S jakými problémy se může potýkat transnacionální NGO či INGO? 38. Jmenujte alespoň 5 kulturních dimenzí, které mohou ovlivňovat komunikaci mezi zaměstnanci v týmu, který je tvořen zástupci rozličných kultur. 39. Co je to kulturní šok? 40. Uveďte alespoň 5 doporučení, jak stimulovat akulturaci a dlouhodobou adaptaci jedince v novém kulturním prostředí? 41. Co je to Agenda 21? Co je to lokální (místní) agenda 21? 42. Jakým způsobem se podílí občanská společnost na omezení terorismu? Jaká panují doporučení? 43. Rozveďte příklad aktivity a pozadí občanské společnosti v jedné z vybraných společností (oblastí): Japonsko, Korea, Afrika, Latinská Amerika, Albánie, Mormoni, Rusko,…